نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما بعنوان نماینده مردم طرح شفافیت مالی را امضاء کرده ایم.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،حجت الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با رسانه‌ها گفت: مالکیت خودرو‌های دنا پلاس متعلق به نماینده‌های مجلس نیست.

حجت الاسلام سبزی افزود: ما بعنوان نماینده مردم طرح شفافیت مالی را امضا کرده ایم و باید از حق موکلین در برابر خودروسازان و مفاسد احتمالی این حوزه مقابله کنیم و اگر مدیون آن‌ها شویم شاید نتوانیم این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

او اضافه کرد: موضوع خودرو‌ها متعلق به الان نیست و در زمان قبل از شروع بکار مجلس، فرم‌هایی تهیه و از نمایندگان خواسته شده بود که تا نسبت به نحوه دریافت خودرو، ودیعه مسکن و همچنین راننده اعلام وضعیت نمایند.

برخی از نمایندگان از جمله آقای قالیباف، حقوق، ودیعه مسکن و حتی خودرو هم از مجلس دریافت نمی‌کنند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از نمایندگان از جمله آقای قالیباف، حقوق، ودیعه مسکن و حتی خودرو هم از مجلس دریافت نمی‌کنند و نباید با طرح این قبیل مسائل، مجلس را به حاشیه کشاند.

او ادامه داد: در ادوار قبل مجلس به نمایندگان خودرو‌های شاسی بلند داده شده، اما با توجه به شرایط امروز مردم در جامعه، این اقدام موجب بدبینی به مجلس انقلابی می‌شود و بنده معتقدم نمایندگان باید عالم به زمان خود باشند و قبول اینگونه مسائل از خودروساز‌هایی که در حال فشار به مردم هستند، در شان مجلس نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به حضور یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس در جلسه تعیین تکلیف نحوه‌ی اعطای خودرو‌ها به نمایندگان قبل از اعلام، افزود: این نماینده چند روز گذشته با انتشار توئیتی مبنی بر استفاده نکردن از رانت در استفاده از خودروی دنا پلاس، موجب ایجاد موجی منفی بر علیه مجلس شد که البته در جلسه غیر علنی با اعتراض نمایندگان، مجبور به عذرخواهی شد.

برخی از نمایندگان مجبور شدند تا سه برابر ودیعه برای تامین مسکن هزینه کنند

او در خصوص اعطای ودیعه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به نمایندگان هم گفت: شرایط همه نماینده‌ها مانند هم نیست و برخی نمایندگان به این مبلغ برای اجاره مسکن نیاز دارند در حالیکه قبلا مجلس خانه سازمانی داشت و نماینده‌ها از آن استفاده می‌کردند، اما اکنون این شرایط وجود ندارد و برخی از نمایندگان مجبور شدند تا سه برابر مبلغ ودیعه را برای تامین مسکن هزینه کنند.

دریافت حقوق ۲۰ میلیون تومانی نمایندگان شایعه است

حجت الاسلام سبزی با رد شایعه‌ی دریافت حقوق ۲۰ میلیون تومانی بیان کرد: حقوق ماهیانه‌ی نمایندگان مجلس بین ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان است.

او همچنین گفت: به طرح شفافیت آرا نمایندگان معتقد و آن را امضا کرده ام و برای تسری در ارکان دولت پیگیری می‌کنیم و در قبال مردم برای نظارت بر عملکرد قوه مقننه، از همه‌ی ظرفیت‌های قانونی خود استفاده خواهیم کرد.

ارز، بورس و مشکلات گرانی و اقتصادی اولویت اصلی مجلس

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیمات مجلس در حوزه‌ی داخلی کشور ادامه داد: اولویت اصلی مجلس موضوع ارز، بورس، نهاده‌های کشاورزی، قیمت مرغ، پروتئین و مشکلات گرانی و اقتصادی کشور است و نباید با حاشیه پردازی مجلس را از رسالت اصلی خویش دور کرد.

او با اشاره به وابستگی شدید قیمت‌ها به نوسانات ارز در خصوص قیمت گذاری گندم اضافه کرد: کمیسیون کشاورزی با حساسیت، تعیین این نرخ را با ترکیب جدید کارگروهی متشکل از دولت، بخش خصوصی و کشاورزان، با توجه به افزایش بی رویه‌ی قیمت نهاد‌های کشاورزی، به سمت منطقی شدن، هدایت کردیم که البته این اقدام با اعتراض دولت روبرو شده بود.

حجت الاسلام سبزی گلایه‌ی روستائیان با بنیاد مسکن در روستا‌های شهرستان ساوه و زرندیه را منطقی و بحق دانست و افزود: احداث واحد‌های ناشی از سیل اخیر از سوی پیمانکاران در سایه‌ی نبود نظارت ها، موجب بروز نارضایتی در بین روستاییان شده و این در حالی است که با همان مبلغ، بسبج سازندگی، عملکرد بهتری داشته است.

انتقاد از سهم ناچیز ساوه از اعتبارات ارزش افزوده

او با انتقاد از سهم ناچیز ساوه از اعتبارات ارزش افزوده، گفت: سال گدشته رقمی در حدود ۸۵۰ میلیارد تومان از صنایع ساوه بابت ارزش افزوده جمع اوری شده است، اما با وجود به مشکلات فراوان شهری و روستایی متاسفانه، یک چهارم این مبلغ به این شهرستان اختصاص پیدا کرده است و باید به طور جدی این موضوع مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

این نماینده مردم در خانه‌ی ملت تصریح کرد: با وجود احداث آزادراه ها، اعتبارات ملی به محور‌های قدیم که تردد اصلی وسائط نقلیه از آن‌ها صورت می‌گیرد و حجم مطالبات مردمی را به خود اختصاص داده، اختصاص پیدا نمی‌کند که البته با حضور وزیر راه و سهرسازی در ساوه و اخذ دستورات اساسی، بخشی از این نیاز‌ها، عملیاتی خواهد شد.

او در پایان بر انتقاد منصفانه و رصد مسائل و مشکلات مردم توسط رسانه‌ها برای رفع مشکلات مردم خصوصا روستاییان تاکید کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.