لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از توسعه فرهنگ کتابخوانی

فرماندار تفت گفت: دستگاه‌های اجرایی باید حامی کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا نوکار، فرماندار تفت در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع هشت ساله، جنگی نابرابر بود که دلاورمردی‌ها و از خودگذشتگی‌های فرزندان این خاک، آن را مقدس کرد.

او افزود: منابع مکتوب حوزه دفاع مقدس نظیر خاطرات، تاریخ شفاهی، داستان و رمان در تمامی کتابخانه‌های عمومی در دسترس است و ضروری است دست‌اندرکاران کتابخانه‌ها، زمینه بهره‌مندی هرچه بیشتر افراد به خصوص جوانان را از این گنجینه عظیم فراهم کنند.

فرماندار تفت اظهار داشت: برای تحقق این امر تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های فرهنگی باید حامی و پشتیبان کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشند.

نوکار بیان کرد: شیوع ویروس کرونا فرصتی فراهم آورد تا با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از تبلیغات جذاب و خلاقانه، کتاب‌های مفید و ارزشمند به همه اقشار جامعه معرفی شود.

در پایان هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت عنوان کرد: سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان با مصوباتی همچون پخش کلیپ‌های ترویج کتابخوانی و معرفی کتاب از تلویزیون شهری شهر‌های تفت و نیر، خرید منابع کمک درسی به روز توسط شهرداری‌ها برای توزیع در کتابخانه‌ها و پخش کلیپ‌های تبلیغاتی کتابخوانی از طریق برنامه شاد ویژه دانش‌آموزان به پایان رسید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار