پاسگاه مرزی قافله جا در دهلران به بهره برداری رسید

پاسگاه مرزی قافله جا با حضور فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی در شهرستان دهلران به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه بهره برداری از این پاسگاه مرزی گفت : استان ایلام نماد قهرمانی و پایمردی در دفاع مقدس است و امروز مربانان نیز با همان روحیه دوران دفاع مقدس ادامه دهنده راه رزمندگان هستند.

او به امنیت پایدار در مرز‌های استان ایلام اشاره و افزود : این مهم حاصل حمایت استاندار محترم، فرمانداران ومردم و نیرو‌های نظامی و انتظامی و سپاه و سربازان گمنام امام زمان (عج) و مرزبانان عزیزی است که شب و روز مرز‌ها را رصد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد : مرزداران در واقع مرزیاران افتخاری ما هستند و امروز به همت همه این عزیزان مرز‌های استان ایلام و شهرستان دهلران از امنیت پایدار برخوردار هستند.

سردار گودرزی با اشاره به همت دولت، نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی برای ساختن پاسگاه‌های مرزی گفت : امروز پاسگاه مرزی قافله در شهرستان مرزی دهلران با ۲۵۰مکتر زیربانا و با اعتبار ۳۷میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال در جهت ایجاد تسهیل درامنیت منطقه و پشتیبانی مرزبانان افتتاح شد.

او ادامه داد : امروز بواسطه حضور مرزبانان غیور کشور و پشتیبانی بی دریغ مردم و مسئولان و بویژه مردم مرزدار که از روز‌های اول انقلاب همواره مردم حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هستند و ضعیت مرز‌ها به لحاظ امنیت قابل قبول است.

فرمانده مرزبانی ناجا به توجه به مرز‌ها به لحاظ امکانات در سال‌های اخیر نیز اشاره و عنوان کرد : در حوزه هوشمند ساز مرز‌ها شاهد اقدامات خوبی به همت وزارت کشورهستیم و هوشمند سازی در راستای پایش تصویری مرز‌ها و مدیریت مطلوب در مرز‌ها عملی می‌شود و استان ایلام با توجه به حساسیت در مرز‌ها بخاطر اربعین و سایر ماموریت‌ها در اولویت هوشمند سازی قرار دارد.

مجید عسکری فرماندار دهلران هم با اشاره به ۲۲۰کیلومتر مرز مشترک شهرستان گفت: امسال ۱۰میلیارد ریال برای پروژه برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی قافله جا و زعفرانیه این شهرستان هزینه می‌شود.

او اضافه کرد : مرز‌های شهرستان نیازمند توجه ویژه هستند و امروز مرزبانان در این شهرستان با تلاش شبانه روزی و علی رغم کمبود امکانات بخوبی از مرز‌ها حراست می‌کنند.

عسکری بیان کرد :امسال ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال برای عمران مرزی از محل تملک دارائی‌های شهرستان هزینه می‌شود.

رئیس شورای تامین شهرستان دهلران با اشاره به جاده مرزی گروهان چیلات تا زعفرانیه افزود: آسفالت این مسیر را با حداقل امکانات پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم این مشکل نیز مرتفع کنیم.

عسکری از فرمانده مرزبانی ناجا خواست با توجه به گستردگی مرز در دهلران، کمبود امکانات و سایر نیازمندی‌ها مساعدت لازم به مرزبانی شهرستان در جهت رفع مشکلات در پاسگاه‌ها و کمبود امکانات انجام شود.

منبع:ایرنا

 انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
درود