فرمانده مرزبانی کشور مطرح کرد؛

افزایش گیت های خروجی عراق برای بازگشت زائران/ در حال ساماندهی کرایه خودروها در مرز زرباطیه هستیم/ هیچ گونه ناامنی در مرزها گزارش نشده است

تردد چشمگیر در مرز‌های ایران و عراقفرمانده مرزبانی کشور گفت: هماهنگی های لازم با کشور عراق برای افزایش گذرگاه ها و گیت ها انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در حوزه نیروی انتظامی در سطح کشور و در مرزهای شمال و مرزهای شرق انجام شده است.

او افزود: بازدید هوایی که از مرز مهران داشتیم، هیچ گونه ناامنی گزارش نشده و تردد زوار کاملا به صورت آرام و با روحیه عاشقانه مدیریت می شود.

سردار قاسم رضایی ادامه داد: با توجه به اینکه سیل برگشت جمعیت آغاز شده، صبح قدری مشکلاتی در حوزه گذرنامه عراق بود، با توجه به هماهنگی های انجام شده با کشور عراق مقرر شد که گذرگاه ها و گیت ها گذرنامه ها را طوری تنطیم کنند که برگشت زائران هم مدیریت شود، خوشبختانه هماهنگی لازم در این راستا شد هم اکنون گیت های گذرنامه عراق نیز دوطرفه شده است.

او ادامه داد:  بیش از ۱۰ دستگاه تانکر آب خودرویی هم به آن سوی مرز ارسال شد و این مشکل کم آبی هم برطرف شده است.

سردار رضایی اضافه کرد: هم اکنون تردد در مرز مهران روان است، تا قبل از ظهر بیش از ۸۰ هزار نفر خروج و بیش از ۵۰ هزار نفر ورود زائرین از این مرز را داشتیم.

او گفت: زائرانی که در عراق و نجف هستند باید سفر خود را مدیریت کنند، الان نیاز است قدری زودتر برگردند چون به روزهای آخر برخوریم.

فرمانده مرزبانی افزود: سابقه چندساله نشان می دهد که یکی دو روز مانده به اربعین یا فردای اربعین جزو شلوغ ترین زمان های خروج خواهد بود، زائران زمان سفر خود را کوتاه کنند تا برگشت هم بتوان مدیریت کرد.

جمعیت چشمگیری در حال تردد در مرزهای ایران و عراق هستند

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا همچنین امروز در حاشیه بازدید از مرز مهران اظهار داشت: چند روز دیگر به اربعین حسینی باقی نمانده ولی جمعیت چشمگیری در حال تردد در مرزهای ایران و عراق هستند.

او عنوان کرد: هماهنگی‌هایی که بین دستگاه های داخلی و بین دستگاه‌های خود عراق انجام شده بود، امروز ما شاهد هماهنگی بسیار بالایی بین این دو کشور هستیم.

او افزود: در بحث روابط، تعامل و همچنین چگونگی تسهیل در تردد زوار آرامش بسیار خوبی بر مرز حاکم است.

رضایی تصریح کرد: از سوی زائرانی که از عتبات عالیات برمی گردند مسائل و مشکلاتی در خصوص آبرسانی به زوار در خاک‌ عراق مطرح شده که امروز در این بازدید میدانی درحال هماهنگی هستیم تا تانکرهای آبرسان را راهی مسیر پیاده روی در زرباطیه عراق کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان داشت: مشکل دیگری که از صبح امروز با آن روبرو بودیم، در مرز زرباطیه باتوجه به حجم ازدحام‌ جمعیت در ورود به کشور شاهد ترافیک بودیم که با افزایش گیت های گذرنامه در کشور عراق مشکل برطرف شده است.

او ادامه داد: دلیل این‌مشکل هم این بود که بیشتر برنامه‌ریزی های در این زمان برای خروج زوار از ایران بوده و کمتر برای ورود برنامه ریزی داشتیم اما این مشکل برطرف هم اکنون برطرف شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: کرایه خودروها در مرز زرباطیه تا داخل خاک عراق نابسامان گزارش شده که در حال ساماندهی آن هستیم.

انتهای پیام/ د

 

 

برچسب ها: اربعین 98 ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.