مشاور فرماندهی کل قوا خبر داد؛

گسترش جایگاه سیاسی و اجتماعی ملت ایران در مقیاس جهانی

صفوی گفت: شاهد گسترش منزلت سیاسی و اجتماعی ملت ایران در مقیاس جهانی و منطقه‌ای هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید یحیی رحیم صفوی مشاور فرماندهی کل قوا در حاشیه مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مشهد، گفت: همان گونه که در طول ۴۰ سال گذشته شاهد کاهش قدرت دشمنان منطقه و فرامنطقه‌ای ایران در غرب آسیا بوده ایم، هم اکنون شاهد افزایش قدرت ملی ایران و تبدیل شدن به قدرت فرا منطقه‌ای و گسترش منزلت سیاسی، اجتماعی ملت ایران در مقیاس جهانی و منطقه‌ای هستیم.

او افزود: همان گونه که پیروزی انقلاب اسلامی زمینه سازی برای آمادگی ظهور حضرت مهدی (عج) و یک تمرین بود خون شهدای مدافع حرم نیز راه قدس را باز خواهد کرد.

مشاور فرماندهی کل قوا  ادامه داد: ائتلاف آمریکا، اسرائیل و کشور‌های عربی در منطقه با شکست رو به رو شد و آن‌ها نتوانستند با حمایت و پشتیبانی از داعش به خواسته خود و تسلط بر سوریه و ساقط کردن حاکمیت در عراق دست یابند.

رحیم صفوی بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده مدافعان حرم نقش بزرگی در شکست داعش در این منطقه داشت، اما حضور او در این جبهه‌ها با دعوت دولت‌های عراق و سوریه انجام شد.
 

اسرائیل به زودی حامی خود را از دست خواهد داد

 
او تصریح کرد: اسرائیل خوشحال نباشد که با کشور‌های بی ریشه خلیج فارس در حال بستن قرار داد است، زیرا هم اکنون شاهد کاهش قدرت آمریکا در سطح جهان هستیم و اسرائیل به زودی این حامی خود را نیز از دست خواهد داد و به زودی شاهد خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا هم خواهیم بود.
 

بیشتر بخوانید


مشاور فرماندهی کل قوا با اشاره به دوران دفاع مقدس تاکید کرد: همان گونه که در زمان دفاع مقدس از مولفه‌ها و منابع قدرت ملی استفاده کردیم و دشمن را ناکام گذاشتیم اکنون نیز در این جنگ اقتصادی که هدفش به زانو درآوردن دولت ایران و تسلیم ملّت است باید از آن مولفه‌ها و منابع استفاده کنیم.

رحیم صفوی اظهار کرد: در آن زمان با رهبری امام راحل و انسجام داخلی، همه گروه‌های سیاسی و قوای سه‌گانه توانستند بر دشمن پیروز شوند و اکنون نیز با همان مولفه‌ها باید از درون قوی شده و همدیگر را کمک و از این اوضاع نابسامان عبور کنیم.
 
او افزود: رضایت مردم از حکومت، اساس قدرت ماست و زمانی ضعیف می‌شویم که حمایت مردم از دولت ضعیف شود و به برکت خون شهدا و حاج قاسم سلیمانی در این جنگ اقتصادی نیز با انسجام و به کارگیری همه ظرفیت‌های داخلی و همچنین رهبری انقلاب و با کارآمدی قوای سه‌گانه بر دشمن پیروز می‌شویم.
 

نیرو‌های خراسان بزرگ در زمان دفاع مقدس خط شکن بودند


فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ادامه داد: نیرو‌های بسیجی، سپاهی و ارتشی خراسان بزرگ در زمان دفاع مقدس خط شکن بودند و شهدای بزرگواری همچون کاوه، برونسی و ناصری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

رحیم صفوی بیان کرد: در زمان جنگ هیچ استانی مانند خراسان بزرگ با حمایت جوانان خود در تشکیل تیپ‌ها و لشگر‌های مختلف اثرگذار نبود و نظامیان این استان بعد از جنگ نیز در ایجاد امنیت شرق و جنوب شرقی کشور تلاش‌های بسیاری کردند.

او تصریح کرد: هم اکنون نیز خراسان رضوی می‌تواند از طریق مسیر ترانزیتی راه آهن چابهار به مشهد و سرخس در افزایش صادرات خود گام بردارد.

مشاور فرماندهی کل قوا تاکید کرد: خراسان رضوی می‌تواند با برنامه ریزی در پذیرش زائران حرم رضوی از کشور‌های اطراف خود، علاوه بر ایجاد گردش مالی بر آن‌ها اثرات فرهنگی در راستای ایجاد قطب تمدن اسلامی بگذارد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.