۱۲ طرح توسعه زیرساخت گردشگری استان سمنان در حال اجرا است

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت: ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری و زیرساخت گردشگری در استان سمنان در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد طاهریان معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت:  ۹ طرح مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها و سه طرح مربوط به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان در حال ساخت است.

او افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری شامل ارائه مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل مجتمع گردشگری گرمسار با صرف ۲۱۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۴۰ نفر، واحد اقامتی و پذیرایی در مجتمع خدماتی و رفاهی میامی با صرف ۴۴ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۲۲ نفر و ساخت هتل سه ستاره میامی با صرف ۳۶۱ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۶۷ نفر است.

طاهریان گفت: طرح‌های زیرساختی نیز شامل قیرپاشی و آسفالت پیغمبران سمنان با صرف یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، اجرای عملیات خاکی مسیر افتر به آبگرم با صرف ۲۷ میلیارد ریال، برج نوری در زائرسرای بیارجمند و سرخه با صرف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برق‌رسانی به قلعه پنهان بهرام با صرف ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار است.

او بیان کرد: سایر طرح‌ها نیز شامل اجرای کانال زهکش مسیر قصر بهرام با صرف پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نصب تابلوی معرفی قصر بهرام با صرف ۹۸۰ میلیون ریال، قیرپاشی و آسفالت مسیر منطقه دشت شاد با صرف ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، موزه بزرگ سمنان با صرف ۳۴ میلیارد ریال و مجتمع گردشگری و فرهنگی سرخه با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از اقامت ۱۵۸ هزار ۲۷۵ گردشگر داخلی و یکهزار و ۹۷۶ گردشگر خارجی از ابتدای مهر ماه سال ۹۸ تا ابتدای مهر امسال در این استان خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.