نشر ۱۱۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در خراسان رضوی

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مجوز چاپ و نشر برای ۱۱۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در این استان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حسینی رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این تعداد از مجموع ۶۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس است که از سال ۹۶ تاکنون در خراسان رضوی چاپ شده است.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۹۶۱ عنوان کتاب در این استان به چاپ رسیده است.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شمار ناشران فعال را در این استان ۴۳۰ ناشر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۵ ناشر از این تعداد دست‌اندرکار تدوین، چاپ و نشر کتاب‌های مرتبط با حوزه ادبیات دفاع مقدس هستند.

بیشتر بخوانید

حسینی بیان کرد: صدور مجوز برای نشر کتاب در سال جاری که از طریق ثبت درخواست ناشران در سامانه وزارت خانه انجام می‌گیرد نسبت به سال گذشته تغییری نداشته هرچند فروش کتاب در این مدت کاهش داشته است.

او تصریح کرد: سهمیه کاغذ یارانه‌ای ناشران نیز از طریق سامانه وزارت خانه برقرار است و دولت بسته به تیراژ کتابی که توسط ناشر چاپ می‌شود کاغذ اختصاص می‌دهد.

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب از ناشران نیز اشاره و تاکید کرد: خرید کتاب از ناشران به دو صورت استانی و کشوری انجام می‌گیرد که زمان فعالیت کمیته خرید کتاب در استان نیمه اول مهرماه است.

حسینی اظهار کرد: پارسال کمیته خرید کتاب خراسان رضوی، ۷۰۰ میلیون ریال و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک میلیارد ریال از ناشران استان،کتاب خرید.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.