مدیرکل انتقال خون لرستان خبر داد؛

اهدای بیش از ۱۷ هزار واحد خون در لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: مردم استان لرستان ۱۷ هزار و ۵۰۴ واحد خون در نیمه اول امسال اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، غلامرضا حامدی  اظهار داشت: در نیمه اول امسال ۲۳ هزار و ۳۳۴ نفر در استان برای اهدای خون به پایگاه‌های خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۴ واحد خونگیری انجام شد.

او افزود: از این تعداد ۱۶ هزار و ۱۳۴ نفر مرد، هزار و ۳۷۰ نفر زن و ۱۰ هزار و ۲۲۸ نفر اهداکنندگان مستمر بودند.

مدیر کل انتقال خون لرستان تصریح کرد: اهدای خون نسبت به ۶ ماهه سال گذشته کاهش یافته، اما در استان لرستان تلاش شد تا با فراخوان و تیم‌های سیار خونگیری، کمبود خون مشکلی ایجاد نکند.

او گفت: در این مدت در مناسبت‌های مختلف، پویش‌هایی برای اهدای خون صورت گرفته که نذر خون و دیگر برنامه‌ها کمک شایانی برای اهدای خون بوده است.

حامدی با اشاره به اهدای پلاسما در لرستان افزود: امکان اهدای پلاسمای بیماران کرونایی در خرم آباد و بروجرد فراهم شده که بیماران کرونایی پس از ۲۸ روز می‌توانند اقدام کنند و با اهدای پلاسما، به سایر بیماران کمک کنند.

او عنوان کرد: برخی از بیماران حیاتشان به خون وابسته است و با توجه به این که برخی از فرآورده‌های خونی قابلیت نگهداری طولانی مدت را ندارند، ضروری است تا اهداکنندگان برای کمک به این بیماران اقدام نمایند.

مدیر کل انتقال خون لرستان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، پایگاه‌های خونگیری همه شیوه نامه های بهداشتی را برای اهداکنندگان خون رعایت کرده و اهداکنندگان می‌توانند برای اهدای خون مراجعه نمایند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.