تجربه پرواز واقعی با بازی Flight Simulator

شرکت مایکروسافت با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای Bing Maps بازی Flight Simulator خود را به یک تجربه پرواز واقعی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی Flight Simulator شرکت مایکروسافت به یک عنوان بسیار پرطرفدار تبدیل شده است که به گیمرها تجربه یک پرواز واقعی را خواهد داد. شرکت مایکروسافت برای توسعه  این بازی از بیش از یک موتور گرافیکی استفاده کرده است تا از این طریق هواپیما‌های آن واقعی‌تر به نظر برسد.

این شرکت توانست داده‌های عکس ماهواره‌ای نقشه Bing Maps که به ارزش ۲.۵ پتابایت است را در قالب این بازی بگنجاند، گفتنی است که این داده‌ها می‌توانند به مدل‌سازی واقعی‌تر آب و هوا در این بازی کمک کند.

جورگ نویمان رئیس شبیه ساز پرواز شرکت مایکروسافت در بررسی خود متوجه شد، داده‌های Bing Maps آب و هوای کل کره زمین را پوشش می‌دهد و تنها مشکل این سیستم در دو بعدی بودن آن است و مایکروسافت با استفاده از این داده‌ها در تلاش است که مدل سه بعدی این برنامه را تهیه کند تا حس و لذت واقعی پرواز را به گیمرها القا کند.

مایکروسافت

گفتنی است این بازی در گذشته از طریق موتور‌های بازی سازی کنترل می‌شد اما از زمانی که این شرکت در سال ۲۰۱۶ پای هوش مصنوعی را به بازی باز کرد، این بازی قابلیت‌های چشمگیری پیدا کرد و طی سال‌های گذشته الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفت‌های زیادی داشته است.

داده‌های Bing Maps در بازی چگونه کار می‌کند؟

مدیر شرکت مایکروسافت در ادامه گفت: "این بازی با توجه به اینکه از طریق الگوریتم هوش مصنوعی کنترل می‌شود اشکالات خود را برطرف و قابلیت‌های خود را ارتقا خواهد داد. این برنامه برای به دست آوردن داده‌های ماهواره‌ای جدید هر دو ماه یک‌بار بروزرسانی انجام خواهد داد. این بازی جو سیاره را تقسیم بندی کرده به طوری که می‌تواند مواری مانند دما و جهت باد را در زمان واقعی ردیابی کند، به این صورت که در صورت آفتابی بودن هوا در منطقه‌ای از جهان، هوا در همان منطقه از بازی نیز آفتابی خواهد بود.


بیشتر بخوانید

تریلر بازی PES 2021 منتشر شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار