همزمان با هفته گردشگری صورت می گیرد؛

راه اندازی رشته گردشگری در دو هنرستان کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی کرمان گفت: به مناسبت آغاز هفته گردشگری، تدریس رشته گردشگری در دو هنرستان بخش ماهان و شهرستان بم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: به مناسبت آغاز هفته گردشگری، تدریس رشته گردشگری در دو هنرستان بخش ماهان و شهرستان بم با همکاری  آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی گردشگری (۲۷ سپتامبر) برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است، افزود: از امروز تدریس رشته گردشگری در هنرستان شهید هاشم مهدوی بخش ماهان آغاز می‌شود. 

او با بیان اینکه دیپلم گردشگری به دلیل جذابیت دروس این رشته در مقایسه با سایر دیپلم‌ها مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، اظهار کرد: داوطلبان رشته گردشگری در مدت کوتاهی می‌توانند، موفق به اخذ دیپلم این رشته شوند.

فعالی تصریح کرد: فارغ التحصیلان رشته گردشگری می‌توانند به فعالیت‌های مرتبط با صنعت گردشگری پرداخته و در این صنعت نوپا راه موفقیت را در پیش گیرند.

او با اشاره به اینکه بخش ماهان دارای جاذبه‌های منحصربفردی است که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کند، بیان کرد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است باید همه دستگاه‌های مرتبط برای رونق این صنعت با اداره کل میراث فرهنگی همکاری کنند.

فعالی بیان کرد: در دوران کرونا، آسیب زیادی به صنعت گردشگری استان کرمان وارد شده است که امیدواریم با پشت سر گذاشتن این بحران، دوباره بتوانیم شاهد حضور گردشگران در سرتاسر استان کرمان باشیم؛ زیرا این استان ظرفیت خوبی در زمینه جاذبه‌های گردشگری و همچنین زیرساخت‌های آن دارد. 

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.