عملکرد مناسب کرمانی‌ها در مقابله با کرونا

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان گفت: کرمان در زمینه استفاده از ماسک در اماکن عمومی، ۱۱ درصد و در مجموع رعایت دستورالعمل‌ها ۹ درصد از متوسط کشور بالاتر است.

عملکرد مناسب کرمانی‌ها در مقابله با کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا نویدی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: تیم‌های نظارتی طی هفته گذشته بیش از ۱۹ هزار مورد بازرسی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمان داشته اند.

او با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۵۶ مورد بازرسی مربوط به مدارس و آموزشگاه‌ها بوده، افزود: ۶ هزار و ۱۰۱ مورد تذکر داده شده که ۴ هزار و ۷۷۸ مورد شفاهی و هزار و ۱۸۱ مورد کتبی بوده و ۱۴۲ مورد تعطیلی در پی بازرسی‌ها صورت گرفته که ۱۰۳ مورد از تعطیلی‌ها مربوط به واحد‌های صنفی در شمال و جنوب استان بوده است.

نویدی با اشاره به اینکه ۳۳ مورد تعطیلی به وسیله‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته، تصریح کرد: در شهریورماه امسال ۶۲ هزار و ۴۷۶ مورد بازرسی در سطح استان کرمان انجام شده که ۲۰ هزار و ۹۸۳ تذکر کتبی و شفاهی در این بازرسی‌ها داده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمان بیان کرد: ۵ هزار و ۳۱۳ مورد تذکر کتبی و تعطیلی در بازرسی‌های شهریورماه داشته ایم و دانشگاه علوم پزشکی در این مدت بیشترین بازرسی را داشته است.

او با اعلام اینکه درصد استفاده از ماسک در وسائل نقلیه عمومی ۶۸ تا ۷۳ درصد است که برای افزایش این پوشش تذکر داده ایم، اظهار کرد: در زمینه استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رتبه استان کرمان ۱۱ درصد بالاتر از متوسط کشور و در مجموع رعایت دستورالعمل‌ها ۹ درصد از متوسط کشور بالاتر است.

مشکلات استان کرمان در زمینه مقابله با کرونا

نویدی با اشاره به مشکلات استان کرمان در زمینه مقابله با کرونا گفت: تردد زیادی در استان صورت می‌گیرد و بسیاری از مردم هرمزگان پایان هفته به استان کرمان سفر می‌کنند و بیماران استان سیستان و بلوچستان به کرمان مراجعه دارند و از استان ما تردد می‌کنند.

او با اشاره به ترانزیت و حمل و نقل زیاد در شهرستان‌های انار، شهربابک و سیرجان بیان کرد: بخشی از کار برداشت محصول خرما و پسته به وسیله‌ی اتباع افغانستانی صورت می‌گیرد و بعضاً نظارت نمی‌شود و شاید اگر موارد مطرح شده را نداشتیم، بیماری در استان کرمان کاملا کنترل شده بود، زیرا مردم استان کرمان بیش از استان‌های دیگر رعایت می‌کنند.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: همچنان در استان کرمان و کل کشور وضعیت قرمز حاکم است و جای امیدواری است که کرمان از نظر خیز ابتلای به بیماری کرونا و مرگ و میر نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

او افزود: میزان ابتلا به کرونا شیب خیلی ملایمی در استان دارد و میزان مرگ و میر در حالت تثبیت قرار گرفته که دلالت بر فعالیت شدید کادر درمان، رعایت مردم و بازرسی‌های خوب صورت گرفته در استان است.

میزان استفاد از ماسک در بین مردم پایین آمده است

بصیری بیان کرد: امروز در ستاد ملی کرونا، کرمان و تعدادی از استان‌های دیگر که خیز ابتلا را به صورت ملایم طی می‌کنند، مورد تقدیر قرار گرفتند، اما به مردم اعلام می‌کنیم این وضعیت موقتی است و هر لحظه ممکن است آمار تغییر کند و باید به جد رعایت دستورالعمل‌ها و تشدید نظارت‌ها را داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه ۲۳ گروه نظارتی کار خود را در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمان، انجام می‌دهند، گفت: میزان استفاد از ماسک در بین مردم استان مقداری پایین آمده و اکنون ۶۵ درصد رعایت را داریم که تاکید داریم این میزان رعایت خوب نیست و باید بیشتر باشد.

بصیری با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در تجمعات بیان کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ماسک مورد استفاده کارکنان خود در محیط اداری را فراهم کنند.

امسال پیاده روی نمادین اربعین برگزار نمی‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: امسال با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا، پیاده روی نمادین اربعین نیز برگزار نمی‌شود و ستاد تنها مجوز داده موکب‌های صوتی برای تبلیغات و فضاسازی در سطح شهر فعالیت کنند.

بصیری افزود: اعلام شد اختیاراتی به استان‌ها برای اعمال برخی محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها به مدت یک هفته داده شود و در این زمینه باید پیشنهادی به وزارتخانه‌های کشور و بهداشت بدهیم و اگر مصوب شود، اعمال خواهد شد.

او تصریح کرد: در استان کرمان به دلیل بازرسی‌هایی که به شدت ادامه دارد، امیدواریم با چنین محدودیت‌هایی مواجه نشویم که قرار باشد برخی مراکز تعطیل شود و فشار اقتصادی مضاعف به مردم وارد شود، اما شرط این است که مردم رعایت کنند.

در صورت سیر صعودی کرونا، مجدداً محدودیت‌ها اعمال می‌شود

او گفت: اگر منحنی ابتلاء به بیماری کرونا سیرصعودی بگیرد مجبور هستیم برای سلامت مردم مجددا محدودیت‌ها را اعمال کنیم.

بصیری تصریح کرد: فرمانداران باید بر روند بازرسی در شهرستان‌ها نظارت و مشکلات را ریشه یابی کنند تا دلیل ضعف بازرسی در برخی شهرستان‌ها مشخص و نواقص رفع شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار