آغاز توزیع واکسن آنفلوآنزای افراد پرخطر در لرستان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: توزیع و تزریق واکسن آنفلوآنزا برای جامعه هدف شامل بیماران خاص و سخت علاج، کادر درمان و برخی اقشار با شرایط کاری حساس و پرخطر استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، محسن اسدبیگی افزود: این واکسن‌ها به صورت رایگان است و با توجه به اینکه در اختیار جامعه هدف قرار نمی‌گیرد باید برای تزریق آن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

او ادامه داد: فهرست مشخصات حدود سه هزار بیمار خاص استان و بیماران سخت علاج همچون سرطان، قلبی عروقی، عفونی و ریوی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارد و واکسن بر این اساس سهمیه بندی و تزریق می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: همچنین در این مرحله مادران باردار و مشاغل پرخطر از جمله کادر درمان نیز واکسن آنفلوآنزا را دریافت می‌کنند.

اسدبیگی گفت: سهمیه واکسن رایگان جامعه هدف لرستان سال گذشته ۱۰ هزار دوز بود که امسال به ۳۰ هزار دوز افزایش یافته است.

او در خصوص واکسن برای عموم ادامه داد: تاکنون در هیچ استانی برای عموم واکسن توزیع نشده و در صورت تخصیص این سهمیه، افراد باید با کارت ملی به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را خریداری کنند.

او افزود: نرم افزار ویژه‌ای برای این کار تعریف شده و تاکنون ساز و کار دقیق آن مشخص نشده، اما در هر صورت اولویت عموم با افراد بالای ۶۵ سال است.

او اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه ضرورت ندارد و برخی از افراد شاید با استفاده از آن دچار حساسیت و مشکل شوند بنابراین توصیه می‌شود افراد در معرض خطر، گروه‌های هدف، افراد بالای ۶۵ و کمتر از پنج سال، واکسن را دریافت کنند.

اسدبیگی تصریح کرد: استفاده از واکسن آنفلوآنزا برای همه در شرایط شیوع کرونا یک تفکر نادرست است چراکه توصیه علمی و منطقی این است که افراد بالغ و معمولی با رعایت شیوه نامه بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، خود را برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.