سازمان ملل خواستار پایان فوری درگیری‌ها در لیبی شد

ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی با انتشار بیانیه‌ای از تمامی گروه‌های مسلح در بخش تاجور طرابلس خواست درگیری‌ها را فورا پایان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری فرانسه، بر اساس بیانیه ماموریت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی موسوم با «مانول» سازمان ملل متحد پایان فوری خصومت‌های میان گروه‌های مسلح در تاجورا در حومه شرقی طرابلس، پایتخت لیبی، را خواستار شد.

مانول جمعه شب با انتشار بیانیه‌ای توقف فوری خصومت‌ها را خواستار شد و تعهدات همه طرف‌ها را مطابق با قوانین بشری بین المللی یادآور شد.

درگیری با سلاح‌های سنگین عصر پنجشنبه میان شبه نظامیان وفادار به دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس در منطقه مسکونی تاجورا بالا گرفت و جمعه هم ادامه یافت. این منطقه در بیست کیلومتری شرق پایتخت واقع شده است. بنابر اعلام ساکنان منطقه درگیری‌ها ظهر جمعه پایان یافت.

دلایل این خشونت‌ها هنوز مشخص نیست، اما منابع محلی اعلام کردند درگیری‌ها به دلیل اختلاف میان رهبر دو گروه مسلح بالا گرفت و دست کم سه کشته و شماری زخمی در هر دو طرف برجای گذاشت.

مانول اعلام کرد در مورد این درگیری‌ها با سلاح‌های سنگین نگران است، زیرا به اموال خصوصی آسیب می‌رساند و جان غیر نظامیان بسیاری را به خطر می‌اندازد. از دیدگاه مانول این حوادث نشان دهنده نیاز فوری به اصلاحات اساسی در بخش امنیتی لیبی است.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی، در سال ۲۰۱۱، لیبی میان دو قدرت رقیب تقسیم شده است. دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته می‌شود و ژنرال خلیفه حفتر که کنترل شرق و بخشی‌هایی از جنوب این کشور را برعهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار