ادعای دولت وفاق ملی درباره سقوط بالگرد نظامی روسیه در لیبی

یک سخنگوی نظامی در دولت وفاق ملی لیبی مدعی شد یک بالگرد حامل نظامیان روس در این کشور سقوط کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سخنگوی عملیات سرت و الجفره از سقوط بالگردی نظامی در مرکز لیبی خبر داد. او مدعی شد این بالگرد حامل تعدادی از نظامیان روسیه بوده است که در نزدیکی پایگاه الجفره سرنگون شده است.

منابع محلی نیز اعلام کردند که محل حادثه در «سوکنه» است که اطراف آن به وسیله برخی از نیروهای وابسته به روسیه بسته شده است و کسی نمی تواند به محل حادثه نزدیک شود.

این منابع همچنین مدعی شدند که نظامیان روسیه، سلاح و مهمات نیز به همراه داشته‌اند.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد. در آوریل سال گذشته میلادی، نیرو‌های خلیفه حفتر با این هدف که کنترل طربلس را از دست دولت وفاق ملی خارج کنند به این شهر حمله کردند و درگیری‌ها در لیبی از آن زمان آغاز و تاکنون ادامه دارد.

کشور‌های مختلفی بنا به منافع خود در اوضاع این کشور آفریقای شمالی دخالت دارند، هرچند در ظاهر برای برقراری آتش‌بس تلاش می‌کنند. ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند و پیشتر نیز توافق همکاری با این دولت را امضا و به دنبال آن نیرو و تجهیزات نظامی به این کشور اعزام کرده است. نیرو‌های خلیفه حفتر که از حمایت روسیه، امارات، مصر و غرب برخوردارند مخالف همکاری ترکیه با دولت وفاق ملی هستند و نیرو‌های ترکیه را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار