مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد از سطح زیر کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات شهرستان فیروزآباد به وسعت ۱۶۰۱ هکتار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کاظم موسوی از کنترل آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز محصولات جالیزی، سبزی و صیفی جات در سال زراعی ۹۸-۹۹ خبر داد و گفت: سلامت محصولات تولیدی به ویژه نقش محصولات جالیزی و سبزی و صیفی در سلامتی افراد جامعه که علاوه بر مصرف تازه خوری، دارای خواص پزشکی و کاربرد‌های دیگری در زندگی روزمره بشر بوده حائز اهمیت است.

او افزود: سطح زیر کشت محصولات جالیزی و سبزی و صیفی جات شهرستان فیروزآباد در سال زراعی ۹۸-۹۹ به میزان هزار و ۶۰۱ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: از عمده محصولات کشت شده در این منطقه می‌توان سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خربزه، هندوانه، خیار و سایر محصولات جالیزی اشاره کرد که در کنترل به موقع و موثر عوامل خسارت‌زای این محصولات می‌توان به کنترل موثر آفات در سطح هزار و ۴۱۵ هکتار، کنترل موثر بیماری‌ها در سطح ۸۸۶ هکتار و کنترل موثر شیمیایی و مکانیکی علف‌های هرز در سطح هزار و ۹۰۸ هکتار اشاره کرد.

او ابراز کرد: با توجه به حفظ سلامت این محصولات به کشاورزان تاکید شد از سمپاشی‌های غیرضروری و تکراری اجتناب کرده و از مصرف سموم غیر متعارف نیز خودداری کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.