مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم مطرح کرد؛

تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی پارک‌های قم

جوادیان گفت: با بهره‌برداری از هفتمین نیروگاه خورشیدی در بوستان غدیر قم، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی به بالای ٢٠٠ مگا وات ساعت می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از روابط عمومی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان ،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: به منظور فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر پروژه احداث نیروگاه‌های خورشیدی از سال ٩٧ آغاز و تا امروز ۶ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ١۶۵ هزار کیلو وات ساعت تولید برق در مناطق مختلف شهر قم احداث و در مدار قرار گرفته است.

او با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در مناطق ١،٣،۵ و ۶ گفت: با احداث این نیروگاه‌ها در هر سال از تولید حداقل ۱۱۵ تن دی اکسید کربن جلوگیری می‌شود که این موضوع در جهت فرهنگ‌سازی و حفظ هوای پاک حائز اهمیت است.

جوادیان با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی بوستان غدیر در سال ۹۹ ، ادامه داد: پروژه احداث نیروگاه خورشیدی در بوستان غدیر واقع در منطقه هشت، با ظرفیت ٢٠ کیلو وات ساعت تا پایان امسال  انجام و با بهره‌برداری از این نیروگاه تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی سازمان به بالای ۲۰۰ مگاوات ساعت خواهد رسید.

او در پایان بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور امکان سنجی دقیق در جهت فرهنگ سازی بیش از پیش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شده است و در آینده نزدیک شاهد ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در سایر مناطق شهری خواهیم بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.