نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مهاباد

مدیر شبکه بهداشت ودرمان مهاباد گفت:کارشناسان بهداشت محیط و سلامت با نظارت بر مدارس نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور، کارشناسان بهداشت محیط و سلامت نوجوانان و جوانان به مدارس مراجعه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین روش‌های گندزدایی و ضد عفونی محیط و وسایل را مورد ارزیابی قرار داده و نکات لازم در این زمینه به مدیران و کارکنان آموزش داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه  رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس یک برنامه جدید است و به آموزش نیاز دارد، افزود: کارشناسان بهداشت محیط به طور مستمر باید از مدارس بازدید کرده و با آموزش‌های مکرر، راه‌های پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ را به یک رفتار در مدارس تبدیل کنند.

بهزاد اضافه کرد: چک لیست‌های پایش بازگشایی مدارس باید با جدیت و دقت توسط کارشناسان بهداشت محیط و مدارس پر شود و درمواردی که برخی مدارس موارد بهداشتی را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

او خاطرنشان کرد:بازدید کارشناسان بهداشت محیط در مدارس جنبه نظارتی دارد و وظیفه حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بر عهده ادارات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها است.


بیشتر بخوانید

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در این بازدید‌ها علاوه بر تکمیل چک لیست، موارد نقص یادآوری و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین دانش آموزان، غربالگری موارد مشکوک و مبتلا، رعایت بهداشت فردی و نحوه استفاده از وسایل حفاظت فردی، بهداشت و گندزدایی سطوح و سرویس‌های بهداشتی، تهویه کلاس‌ها، ثبت‌نام در سامانه غربالگری سلامت تاکید شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.