معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت:میانگین عمر فرسودگی در ناوگان باری کشور ۲۵ سال است که ۲۳ درصد ناوگان استان بیش از متوسط فرسودگی عمر دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، میثم قدمی اظهار داشت: ۹۳ شرکت حمل و نقل باری و ۸۸ شرکت حمل و نقل مسافری در استان فعال هستند و از مجموع ۹ هزار و ۱۶ دستگاه ناوگان باری استان عمر ۲ هزار و ۱۴۵ دستگاه بالاتر از سن فرسودگی است.

او با اشاره به اینکه تعداد ناوگان مسافربری لرستان یکهزار و ۱۹۴ دستگاه می‌باشد افزود: عمر فرسودگی در ناوگان باری ۲۵ سال می‌باشد که سن ۲۳ درصد ناوگان استان بیش از متوسط فرسودگی ناوگان کشور است.

او اظهار کرد: میانگین عمر اتوبوس‌های مسافربری نیز ۱۵ سال است که اکنون این رقم در کشور به ۸.۱ سال رسیده و در لرستان به متوسط هشت سال کاهش یافته که در این حوزه وضعیت مناسبی داریم.

او میانگین عمر مینی بوس را ۲۵ سال برشمرد و گفت: این میزان در لرستان و کشور به ترتیب ۳۱.۹ ‍و ۳۱.۵ سال است و در حالیکه میانگین عمر خودرو‌های سواری ۱۰ سال می‌باشد این رقم در کشور و لرستان ۱۲.۲ سال است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: آخرین مصوبه در این راستا سوم خرداد امسال بوده که برای واردات خودرو‌های با سه سال ساخت جهت نوسازی و توسعه ناوگان باری تاکید داشته است و طبق آن باید پنج هزار دستگاه باری با کارکرد زیر سه سال ساخت وارد شبکه حمل و نقل باری کشور شود.

قدمی همچنین به طرح کلید به کلید ناوگان عمومی اشاره کرد و گفت: رانندگان می‌توانند خودرو‌های اسقاطی خود را تحویل داده و یک خودرو صفر تحویل بگیرند که در این راستا سازمان راهداری یکهزار دستگاه را برای متقاضیان در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه چالش اصلی سازمان راهداری در حوزه مسافر و مینی بوس است اضافه کرد: در طرح کلید به کلید ۴۰ درصد هزینه نوسازی توسط متقاضی و ۶۰ درصد از طریق تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل استان باید به فکر ارزش افزوده ناوگان خود باشند و در غیر اینصورت وسایط نقلیه در کوتاهترین زمان از رده خارج و اسقاط می‌شوند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.