۲۴۳ همدانی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: تا کنون ۲۴۳ نفر در این شهرستان بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

۲۴۳ همدانی بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد خیر اندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در جلسه ستاد مدیریت کنترل کرونا شهرستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان همدان ۴ هزار و ۹۲۶ نفر با علائم تنفسی و مشکوک به کووید ۱۹ بستری شدند که از این تعداد آزمایش کرونای هزار و ۸۳۹ نفر از ان ها  مثبت اعلام شده است.

او افزود : از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲۴۳ نفر در شهرستان  همدان بر اثر کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان بیان کرد: از نمونه آزمایش‌هایی که از زندانیان این شهرستان گرفته شده است هیچ کدام ناقل این بیماری نبودند.

خیراندیش ، مهمترین عامل افزایش شیوع ویروس کرونا را برگزاری آزمون‌های متعدد، مراسم مذهبی، افزایش سفر‌ها در تعطیلات، افزایش میهمانی‌های دور همی و پنهان کاری برخی بیماران کرونایی و خانواده‌های بیماران ناقل عنوان کرد.

حسین افشاری، فرماندار شهرستان همدان هم  با بیان اینکه شهرستان همدان از وضعیت کرونایی مناسبی برخوردار نیست افزود: روزانه در این شهرستان ۲۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند که روزانه ازاین تعداد ۲ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

افشاری با بیان اینکه فصل سرما تهدیدی جدی برای انتشار این ویروس است و نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است، افزود: این فصل و به دلیل بازگشایی مدارس، بسته شدن فضا‌ها وایجاد تجمعات باعث  تشدید انتشار این ویروس می‌شود.

او افزود: مردم باید نسبت به گذشته شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده درست از ماسک، شست وشوی مداوم دست‌ها تا ۲۰ ثانیه و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

فرماندار همدان بیان کرد: امسال اربعین هیچ نوع موکب و پیاده روی در سطح شهرستان همدان نخواهیم داشت و تنها یک مراسم در یک نقطه از شهرستان آن هم با رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد که زمان برگزاری آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار