کرمان رتبه نخست کشور در پوشش امدادی حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به ۳۲ هزار آسیب دیده از حوادث در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در پوشش امدادی حوادث بر سکوی نخست کشور قرار داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در دیدار با پورابراهیمی نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از امدادرسانی به ۳۲ هزار آسیب دیده از حوادث طبیعی و غیرطبیعی در ۶ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: استان کرمان در پوشش امدادی حوادث در رتبه نخست کشور قرار دارد.

او با اعلام اینکه در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۴۹۰ حادثه در استان کرمان رخ داده است، افزود: ۳۰ درصد حوادث کشور مربوط به سیل استان کرمان است.

فلاح با اشاره به بیش از ۵۳ ماموریت امدادی در حوادث سیل و آبگرفتگی به همت جمعیت هلال احمر کرمان، تصریح کرد: ۳۱ هزار آسیب دیده به همت نیرو‌های امدادی در ۶ ماهه اول امسال امدادرسانی شدند و ۳ هزار و ۷۰۰ نفر نیز در شهرستان‌های رودبارجنوب، ریگان و کهنوج اسکان موقت یافتند.

او بیان داشت: ۱۷۹ مصدوم در حوادث جاده‌ای به همت نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر رهاسازی و نجات یافتند که بیشترین عملیات امدادونجات در محور‌های مواصلاتی شهرستان‌های سیرجان و بم انجام شده است.

فلاح با اشاره به انجام ۴۷ ماموریت در حوادث کوهستان گفت: ۷۶ حادثه دیده با تلاش نجاتگران تیم امدادونجات کوهستان امدادرسانی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به شرح وظایف جدید قانون مدیریت بحران در خصوص امدادرسانی‌های جمعیت هلال احمر در حوادثی مانند غرق شدگی و سایر حوادث شهری، افزود: ردیف بودجه و تامین اعتبارات برای پوشش حوادث برای جمعیت هلال احمر ضروری است.

او به اهمیت پیشگیری از آسیب‌ها و خسارات در حوادث اشاره و تصریح کرد: با راه اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها و آموزش چهره به چهره به مردم، تاب آوری جامعه در مقابله با حوادث زیاد خواهد شد.

فلاح با اشاره به افزایش اعتماد عمومی جامعه و مردم به جمعیت هلال احمر تصریح کرد: همیشه در همه حوادث در کنار مردم هستیم.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر در جامعه جایگاه بسیار ارزنده‌ای دارد.

او با اشاره به اینکه هلال احمر در دل مردم است، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز همیشه با نگاه مثبت در کنار هلال احمر بودند و این نهاد مردمی را در همه شرایط همراهی کردند.

او تصریح کرد: اساس خدمت در جمعیت هلال احمر بشردوستانه است و ارائه خدمات داوطلبانه یکی از سرمایه‌های اجتماعی بسیار مهم این نهاد بین المللی است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه موقوفات هلال احمر یکی از نمونه‌های بارز اعتماد مردم و خیرین به جمعیت هلال احمر است، بیان داشت: اعتماد مردم به این مجموعه باید تقویت شود و اوج بگیرد.

او با اعلام اینکه شاهد تغییر رویه خوب در جمعیت هلال احمر هستیم، افزود: خدمات هلال احمر یاس را به امید تبدیل می‌کند و این خدمات در شرایط سخت، سرمایه‌هایی هستند که باعث رضایت مردم می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار