در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش ۶ تا ۱۰درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور/ هشدار به کشاورزان برای برداشت محصولات

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب تا چهارشنبه در بسیاری از مناطق کشور شاهد کاهش ۶تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط کشور پیش بینی می‌شود گفت: این کاهش دما از امشب شروع شده است و تا صبح چهارشنبه ادامه دارد.

او ادامه داد: بیشترین کاهش دما مربوط به سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شرق تهران است.

رفیعی با بیان اینکه امشب در استان های شمالی کشور شاهد بارش باران، رگبار و رعد وبرق و وزش باد هستیم افزود: در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز دوشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، نیمه شمالی خراسان رضوی و برخی مناطق تهران ، رگبار باران، گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید و در اردبیل و ارتفاعات کرمان هم رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

رفیعی تصریح کرد: روز سه شنبه در دامنه هاو ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان  همچنین ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات کرمان و جنوب اصفهان، یزد، شمال وجنوب فارس، شمال و غرب هرمزگان و خراسان جنوبی بارش پراکنده باران گاهی رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز چهارشنبه در ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد افزود: روز پنجشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است.

او ادامه داد: از بعدظهر روز یکشنبه تا صبح روز  چهارشنبه دمای هوای بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد و کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه ای در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز پیش بینی می‌شود.

رفیعی بیان کرد:روز یکشنبه و دوشنبه وزش باد در سواحل دریای خزر شدت یافته و دریای خزر مواج خواهد شد.

او تاکید کرد: از امشب تا صبح سه شنبه در مناطقی از سمنان و شمال وشرق اصفهان نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد وخاک پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب هوای تهران هم گفت: آسمان تهران امشب کمی ابری گاهی همراه با وزش باد است و فردا هم ابری خواهد بود که به تدریج افزایش ابر، وزش باد و کاهش دما را شاهد خواهیم بود. فردا شب آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری  همراه با بارش باران خواهد بود.

او یادآور شد: بیشترین دمای هوای تهران امشب ۲۷ درجه و کمترین آن ۱۷ درجه خواهد بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی کشور از امشب تا ۳ روز آینده کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های شمالی، سمنان و خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی پیش بینی می‌شود و کشاورزان  باید هرچه سریع‌تر محصولات گوجه فرنگی و ذرت را برداشت کنند.

همچنین امشب در مازندران، گلستان و خراسان شمالی، رگبار و رعدوبرق همراه با آبگرفتگی و سیلاب پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات شمال شرق کشور و رشته‌کوه البرز احتمال بارش برف وجود دارد. دریای خزر امشب و فردا طوفانی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار