لیگ قهرمانان آسیا؛

پرسپولیس یحیی "سد" ژاوی را شکست/ حسرت استقلال در کسب ستاره سوم "۳۰ ساله" شد

تیم فوتبال پرسپولیس تنها نماینده کشورمان در جمع ۸ تیم برتر آسیا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز شنبه آغاز شد و فوتبال ایران با ۲ نماینده به ادامه مسابقات پرداخت. پیش از این شهرخودرو و سپاهان ۲ نماینده دیگر ایران، در مرحله گروهی از لیگ قهرمانان حذف شده بودند. استقلال در این مرحله به مصاف پاختاکور ازبکستان رفت، اما با نتیجه ۲ بر یک برابر حریف شکست خورد و از گردونه مسابقات خارج شد. دیگر نماینده ایران (پرسپولیس) در این مرحله السد قطر را شکست داد و به جمع ۸ تیم برتر آسیا صعود کرد.

پرسپولیس؛ صعود سرخپوشان به مرحله یک چهارم با آل کثیر

تیم فوتبال پرسپولیس ایران پس از اینکه در مرحله گروهی صدرنشین شد و با قاطعیت به مرحله حذفی صعود کرد، به مصاف السد قطر رفت و با نتیجه یک بر صفر حریف پرستاره خود را شکست داد. السد که ژاوی اسطوره بارسلونا را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می‌دید و از نفرات سرشناسی مثل سانتی کازورلا، بغداد بونجاح و اکرم عفیف در ترکیب خود بهره می‌برد، در این دیدار مبهوت عملکرد خوب بازیکنان پرسپولیس شد.

اگرچه بازیکنان السد بیشتر دقایق مسابقه، کنترل بازی را در اختیار داشتند و چند بار با شوت از راه دور دروازه نماینده ایران را تهدید کردند، اما حامد لک دروازه بان پرسپولیس به خوبی برابر حملات حریف مقاومت کرد و چهارمین کلین شیت متوالی خود را به ثبت رساند. در شرایطی که در اواخر مسابقه پرسپولیسی‌ها خسته به نظر می‌رسیدند، اما روی یک ضربه کرنر، دقیقه ۸۸ عیسی آل کثیر بالاتر از بغداد بونجاح دروازه السد را باز کرد.

السد چهارمین شکست خود را برابر پرسپولیس تجربه کرد که بدترین آمار آن‌ها برابر یک تیم آسیایی به حساب می‌آید. پرسپولیس هم هیچ تیمی را به اندازه السد در لیگ قهرمانان شکست نداده است. نماینده ایران در این مسابقه ۲ بار توسط آل کثیر توپ را به تیر دروازه السد زد و چند مرتبه شاگردان گل محمدی خود را به نزدیکی خط دروازه حریف رساندند، اما ناکام بودند تا اینکه با گل آل کثیر مزد زحمات خود را گرفتند.

الدحیل دیگر تیم قدرتمند قطر هم در گروه پرسپولیس قرار داشت که از دور مسابقات حذف شد. با شرایطی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان داشته است، دیگر حریفان، کار سختی را برابر سرخپوشان خواهند داشت.

استقلال؛ پازل تاکتیکی نامجومطلق شکست خورد

تیم فوتبال استقلال ایران دیگر نماینده کشورمان با حساب ۲ بر یک نتیجه را به پاختاکور ازبکستان واگذار کرد و از لیگ قهرمانان حذف شد. در این مسابقه غیبت وریا غفوری و هروویه میلیچ، ۲ مدافع کناری استقلال به چشم آمد و یکی از نقاط قوت این تیم که بازی از کناره‌ها بود، در این مسابقه خنثی شد. در این دیدار ابتدا علی کریمی روی یک ضربه کاشته دروازه را باز کرد، اما گل‌های چران و دردیوک نتیجه بازی را به سود پاختاکور تغییر داد.

به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل شکست استقلال در این مسابقه، چینش ترکیب نامناسب نامجومطلق در ابتدای بازی بود. در صورت استفاده از یک هافبک به جای ارسلان مطهری و استفاده از این مهاجم در مواقع لزوم، استقلال می‌توانست نتیجه بهتری کسب کند.

البته حتی با وجود چنین اشتباهی هم استقلال توانست موقعیت‌های خوبی را روی دروازه پاختاکور ایجاد کند که اگر دیاباته از ۲ موقعیت گلزنی خود، بهتر استفاده می‌کرد، نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد. استقلالی‌ها در این مسابقه یک سوم مالکیت توپ را در اختیار داشتند و ۶ ضربه به سمت دروازه حریف شلیک کردند که در صورت تمرکز کافی، استقلالی‌ها می‌توانستند حداقل بازی را در ۹۰ دقیقه مساوی کنند.

هرچند پاختاکور از نفرات خوبی مثل ماشاریپوف و چران برخوردار بود و در تمام خطوط برتری قابل توجهی نسبت به استقلال داشت، اما اتفاقات عجیب حاشیه‌ای که پس از استعفای فرهاد مجیدی و شایعات حضور مربی خارجی در استقلال شنیده شد، در کسب این نتیجه بی تاثیر نبود تا آبی پوشان پایتخت از گردونه مسابقات حذف شوند و خود را برای مسابقات فصل بیستم لیگ فوتبال ایران مهیا کنند. استقلال پس از سال ۱۹۹۰ دیگر در لیگ قهرمانان آسیا توفیقی نداشته و حسرت آبی‌ها برای کسب ستاره سوم، ۳۰ ساله شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
استقلا سرور گوگولی مگولیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
شیشتقلال ،
حواست باشه امیر قطر و AFC داره پرسپولیس و میبره بالا ما همه جا پارتی داریم
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
نکنه با این همه کارشکنی توقع داشتین ستاره سوم هم بگیره
اگر مثل تیم پرسپولیس اجازه استفاده خریدهای جدیدش رو داشت با همین کادر قهرمان میشد هرچند که اگر ملیچ و وریا توی بازی بودن حتما برنده بازی تاج کبیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
استقلال حذف شد چرا کری میخونی برا شیر آسیا تو در حد عشقپولیس نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
کیسه کشا آیا از نتایج درخشان پرسپولیس ناراحتین؟آیا میخاید نتایج درخشان پرسپولیسو بی ارزش نشون بدین؟پس چرا معطلین؟!با مجموعه هشتگای《بابا مسعود و فرزندان》غصه هاتون تموم میشه!!
هشتگای جدیدمون:
#امیر-قطر-پرسپولیسی
#شیخ-امارات-پرسپولیسی
#بابا-AFC
تا قهرمانی پرسپولیس کبیر در آسیا بدرود
Iran (Islamic Republic of)
مهمان
۱۶:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
لنگی
بابا مسعود وقتی کارش رو کرد که پنجره استقلال بسته و پنجره پرسپولیس بازه مگه جفتشون یه صحاب ندارن چرا باید پول مربیا و بازیکن پرداخت نشه
بابا مسعود وقتی کارش رو کرد که بعد چندسال یه مربی خوب اومد برای استقلال داشت نتیجه می گرفت پولش رو ندادن رفت الانم با اینکه خواست همه آبی هاست و نیومدنش از نظر مالی به ضررمون بازم نمیارنش
بابا مسعود وقتی کارش رو کرد که سال قبلش باشفر درشرایطی که استقلال تو آسیا هم موقعیت خوبی داشت پول بازیکنای استقلال رو ندادند و اونها هم رفتند تیام جباروف یا همین پاتوسی ....
بابا مسعود وقتی کارش رو کرد که مدیرهای ضعیف برای استقلال گذاشت مدیرهایی که انگار لنگین مثل همین آخری بی سعادت که قبل از جام حذفی باعث شد جام از دست استقلال بره
استقلالیها هم از اینکه تیم لنگی تو آسیا ببره ناراحت نمیشن اما وقتی این تبعیضها رو می بینن ناراحت میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
بدو بدو تا به ستاره برسی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
بدو بدو تا به ستاره برسی!
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
چرا روی سینه بازیکنان رئال مادرید وسایرتیمهای اروپایی به ازای قهرمانی اروپا ستاره نزده؟راهنمایی کنیدلطفأ؟
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیسی
۱۱:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
ای بابا چقد ستاره ستاره میکنین - بین چهارتا تیم اول شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
لنگ که نتونست بین همون ۴تا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
aliarastooee
۱۱:۱۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام.باز استقلال دوتا قهرمانی داره پرپولیس اون یه دونشم قلابی زده!
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۱۱:۰۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
اگه قرار باشه برای قهرمانی قاره ستاره بزنی که الان رئال و بارسا روی پیرهن شون جای جالی نبود. تمام تیم های دنیا به ازای هر ده قهرمانی لیگ یه ستاره می زنن (بجز استقلال). باشگاه استقلال دیگه نمیدونست با چی برای خودش قدمت بسازه این کار رو کرد. فقطططططط ستاره واقعی که روی پیرهن پرسپولیس هست رو عشقهههه 6+4=10
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
پنالتی صد درصد برای قطر نمیگیرن، قبل از گل خطا میکنن
اونوقت اگه عکسش بو از یحیی تا خود همین سایت ننه من غریبم بازی در نیاوردن
شما با ستاره های حلبیت خوش باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تو چرا می سوزی؟ تو چرا عربها رو بیشتر از هم وطن خودت دوست داری؟ عقده تا کجا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
این عقده نیست شما ارزوتون بود استقلال بالا نیاد تا ناک نشید ماهم از کارایی که شما کرید ناراحت شدیم.
Netherlands
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
پنالتی صددرصدبراقطر نگرفتن تو ناراحتی؟وطن فروش.من پرسپولیسی ام اما خوش ندارم هیچ تیم ایرانی توخارج ازکشورشکست بخوره وخارجی ها خوشحالی کنند.حتی استقلال رقیب پرسپولیس.بعدباخت سپاهان وشهرخودرو واستقلال خیلی ناراحت شدم الانم اتفاقی نیفتاده فقط به مرحله یک چهارم صعودکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۱:۳۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
تا کور بشه هرکی نمیتونه اقتدار ارتش سرخ آسیا رو ببینه بسوزین کیسه ها
-
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
چه ستاره ای بابا من درآوردیه سالهای قبل انقلاب تو چهار جانبه آسیا اول شدن ورداشتن ی ستاره خودشون زدن شما جدی نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
شماچراتوی اون چهارجانبه هاجام نگرفتبن؟؟؟چرا؟؟؟چون اونموقع درحدهمون چهارجانبه هاهم نبودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
شما اونم تونستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
ستاره دوم مال سال ۱۹۹۴