رونمایی از سردیس شهدای مقاومت در شیراز

سردیس شهیدان مقاومت قاسم سلیمانی،محسن حججی و عبدالله اسکندری به مناسبت هفته دفاع مقدس در خیابان ۹ دی شیراز رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در مراسم رونمایی از سردیس شهدای مقاومت در شیراز با قدردانی از مدیران شهری به دلیل این اقدام، گفت: باید یاد و خاطره شهیدان را در همه جای شهرها زنده نگه داشت.

سرهنگ سعید کوشکی افزود: ساخت آثار هنری با موضوع شهدا اقدام پسندیده ای است که باید توسعه یابد.

شهردار شیراز نیز در آیین رونمایی از سردیس سه شهید مقاومت که در آخرین روز هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: این مراسم برای قدردانی و بزرگداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و کربلای پنج و شهدای وطن برگزار شده تا همواره نام و یاد آن ها زنده نگه داشته شود.

حیدر اسکندرپور افزود: سردیس شهدای مقاومت در یکی از اصلی ترین خیابان های شیراز نصب شده و نماد سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سردار شهید عبدالله اسکندری و شهید محسن حججی می باشد تا نام نیک آن ها را یادآور شود.

شهردار شیراز با اشاره به این که هدف اصلی این است که جایگاه و ارزش شهدای گرانقدر به طور پیوسته برای نسل آینده یادآور شود، اظهار داشت: حضور این شهدا در دفاع از کشور ‌و حرم باعث شده که امروز ما در امنیت کامل باشیم و خطری را احساس نکنیم.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز گفت: سردیس‌های سه شهید گرانقدر با هزینه‌ای نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ساخته و نصب شده است.

محمدرضا زندیه افزود: برای حفظ جایگاه و ارزش شهدا از ٣ سال قبل تاکنون شهرداری شیراز نزدیک به ٢٠ میلیارد ریال در حوزه چاپ بنر و تابلوهای تجمعی شهدا و یک میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی تابلو ولایت، ۵ میلیارد ریال در حوزه نمادها و دیوارنگاره‌ها در شهر و حدود ٧٠٠ میلیون ریال در چاپ سازه شهدا و ورودی مجموعه رهپویان وصال به عنوان بزرگترین سازه چاپی کشور، هزینه کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار