ایجاد ۴۲۰ صندوق قرض الحسنه مردمی در خراسان جنوبی

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از ایجاد ۴۲۰ صندوق قرض الحسنه مردمی در خراسان جنوبی خبر داد.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: ایجاد صندوق‌ های قرض الحسنه مردمی از جمله برنامه ‌هایی است که در حوزه اشتغال این استان، با حمایت تسهیلگران آموزش دیده در حال پیگیری است.

او افزود: برای ایجاد این صندوق ‌ها باید گام‌ های پژوهشی و مشارکتی پیموده شود و از ظرفیت ها، پتانسیل‌ها و مشکلات و موانعی که در روستا‌ها و مناطق مختلف وجود دارد اطلاع کامل پیدا کرد.

هنری با اشاره به عدم دخل و تصرف در این صندوق‌ ها و مردمی بودن آن ادامه داد: برای پشتیبانی از صندوق ‌های قرض الحسنه مردمی در جهت ایجاد اشتغال، حمایت مجموعه‌ های مختلف از جمله خیرین راه گشا است.


بیشتر بخوانید


مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: شناسایی ظرفیت ‌های اشتغال در روستا‌ ها و ورود به یک رسته شغلی متناسب، همچنین بازاریابی برای تولیدات روستایی با محوریت مساجد پیگیری می‌شود.

او یکی از مشکلات اصلی برای تولیدات روستایی در حوزه‌ی مشاغل خانگی را تامین بازار فروش مناسب دانست و اظهار کرد: ابتدا ظرفیت سنجی در حوزه بازار برای تولیدات روستایی و بعد از آن ورود به رسته شغلی انجام می‌شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۳۵۰ نفر در قالب صندوق ‌های قرض الحسنه مردمی با حمایت‌ های جزئی، بحث اشتغال شان مرتفع شده است.

او با اشاره به اینکه ارتباط با سایر استان‌ها برای فروش تولیدات را پیگیری می‌کنیم افزود: صنایع دستی که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد در خارج از استان به فروش برسانیم.

هنری با اشاره به ارزش افزوده بیشتری به تولید کننده اصلی میرسد ادامه داد: هدفمان این است که سهم تولید کننده اصلی از فروش محصولات بیشتر کنیم که بتوانیم باعث حذف واسطه‌ها در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.