معاون اقتصادی استاندار قزوین :

تاکید بر بررسی اهلیت سرمایه گذاران در واگذاری ملی اراضی

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: باید اهلیت سرمایه گذاران در واگذاری اراضی ملی برای احداث طرح‌های گردشگری، صنعتی و خدماتی به دقت بررسی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست بررسی پرونده‌های سرمایه گذاری استان گفت: باید اهلیت سرمایه گذاران در وگذاری اراضی ملی برای احداث طرح‌های گردشگری، صنعتی و خدماتی به دقت بررسی شود تا در آینده شاهد پیش آمدن مشکلات مختلف با دستگاه‌های اجرایی نباشیم.

قبادی افزود: متأسفانه طی این سال‌ها سرمایه گذار اصلی و واقعی برای احداث طرح‌های گردشگری و خدماتی در استان نداشته‌ایم و بسیاری از افرادی که به عنوان سرمایه گذار، زمین و تسهیلات دریافت کرده‌اند پیشرفت لازم را در طرح‌های خود نداشته اند.

وی اضافه کرد: یک سرمایه گذار واقعی باید آورده مالی لازم را داشته باشد تا نیازی به دریافت تسهیلات و حتی تخصیص اراضی ملی نیز پیدا نکند.

معاون استاندار با اشاره به اختلافات موجود میان اداره ثبت و منابع طبیعی برای تخصیص برخی اراضی ملی به سرمایه گذاران، خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی باید با اداره ثبت جلسات مشترکی برای حل مشکلات این سرمایه گذاران برگزار کند و متناسب با نیاز سرمایه گذاران برای تخصیص زمین به آن‌ها اقدام کند.

قبادی تصریح کرد: زمین‌های ملی استان نیز باید به قیمت روز به افراد متقاضی واگذار شود تا برخی سودجویان به نام سرمایه گذار به طمع دریافت اراضی، تغییر کاربری و فروش آن‌ها نیفتند.

وی افزود: تسهیلات سرمایه گذاری هم باید به افراد اهل آن داده شود هرچند سرمایه گذاران واقعی نیازی به دریافت تسهیلات ندارند و با آورده خود در کوتاهترین زمان برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها اقدام خواهند کرد.

در ادامه این جلسه مشکلات چهار سرمایه گذار طرح‌های گردشگری و خدماتی در خصوص تخصیص زمین و پرداخت تسهیلات بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکل آن‌ها اتخاذ شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار