رئیس پلیس آگاهی استان ایلام خبر داد;

دستگیری اعضای باند سارقان منازل در ایلام

سرهنگ مهری از شناسایی اعضای یک باند ۴ نفره سارقان منازل خبر داد و گفت: متهمان به سرقت بیش از ۳۰ میلیارد ریال طلاجات و وجه نقد اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محلات مختلف شهر ایلام ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی، با تلاش فراوان و بهره گیری از اقدامات خاص پلیسی و رصد شیوه و شگرد‌های صورت گرفته در سرقت ها، اعضای یک باند ۴ نفره سارق منازل که همگی غیر بومی بودند را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با توجه به متواری شدن اعضای این باند سرقت به خارج از استان ادامه داد: با تلاش شبانه روزی و تخصص کارگاهان پلیس آگاهی، رد پای سرکرده این باند در یکی از استان‌های مرکز کشور مشخص و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

او با اشاره به دستگیری ۲ نفر دیگر از اعضای این باند در عملیات پلیسی جداگانه و ادامه تلاش برای دستگیری دیگر متهم اظهار کرد: متهمان دستگیر شده در ابتدا منکر هر گونه جرمی بودند که پس از مواجهه با دلایل و مدارک جرم، لب به اعتراف گشوده و به ۱۵ فقره سرقت طلاجات و همچنین وجه نقد به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال معترف شدند.

 مهری بیان کرد: پس از تشکیل پرونده، متهمان برای سیر مراحل قانونی و مطالبه به حق شهروندان تحویل مراجع قضائی شدند.

او ادامه داد: سارقان اغلب با استفاده از خودروی‌های فاقد پلاک و به صورت شبانه در مناطق مرفه نشین و مرکز شهر در ساعات اولیه شب (۷ الی ۱۱) با شناسایی منازل پس از اطمینان از خالی بودن و در فرصت مناسب با استفاده از بالاروی از طریق درب و لوله‌های گاز منازل و باز کردن پنجره اتاق و بالکن  وارد منزل شده و اقدام به سرقت وجه نقد و طلاجات می‌کردند.

 مهری افزود: از شهروندان خواستاریم ضمن بکارگیری وسایل امنیتی مانند دزدگیر و دوربین مدار بسته، در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با شماره گیری ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.