در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آسفالت بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور در نیمه اول امسال

معاون سازمان راهداری گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده های کشور در نیمه نخست سال آسفالت شده‌اند.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدایی امسال اقدامات چشمگیری در حوزه لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور صورت گرفته است گفت: اقداماتی از جمله بهسازی و روکش آسفالت‌ها شامل آسفالت گرم و ماسه آسفالت انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول بازیافت ۲ هزار و ۸۶۷ کیلومتر راه که حدود ۹۶ درصد از ۳هزار کیلومتر برنامه تدوین شده برای امسال بوده به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است.


بیشتر بخوانید


معاون راهداری سازمان حمل و نقل با اشاره به اجرای انواع روکش‌های آسفالت در راه‌های شریانی کشور توضیح داد: انواع روکش‌های حفاظتی، درز گیری و لکه گیری در ۷ هزار و ۹۹۲ کیلومتر که حدود ۶۰ درصد بیشتر از ۵ هزار کیلومتر برنامه تدوین شده برای امسال بود را توانسته‌ایم به مرحله اجرایی برسانیم.

اکبری با بیان اینکه اجرای روکش‌های حفاظتی جزو اولویت‌های برنامه سازمان راهداری بوده است، تصریح کرد: از این مقدار، سهم روکش‌های حفاظتی ۳هزار و ۲۱۹ کیلومتر است و شامل فوگ سیل، چیپ سیل، اسلاری سیل، میکروسرفیسینگ، آسفالت سرد و ردمیکس است.

معاون راهداری سازمان حمل و نقل با بیان اینکه، در اجرای پروژه‌های راه‌های تحت عملیات، روکش آسفالت و اقدامات حفاظتی و نگهداری بسیار ویژه‌ای صورت گرفته است ادامه داد: عملیات روکش صورت گرفته در جاده‌های کشور حدود ۱۰ هزار و ۸۵۹ کیلومتر بوده و میزان آسفالت اجرا شده در این شش ماه حدود ۴/۵ میلیون تن بوده است.

به گفته این مقام مسئول میزان رقم اجرا شده در حوزه آسفالت از میزان آسفالت انجام شده در کل سال ۹۸ اندکی بیشتر است.

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه امسال اولین سالی است که تمام انواع روش‌های نگهداری و روکش‌های آسفالت در سراسر کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است، گفت: اعتبار هزینه شده برای این حجم از عملیات حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومان است.

او اظهار کرد: میزان قیر مصرفی در حوزه آسفالت در کل کشور حدود ۲۳۰ هزار تن بوده است.

اکبری یاد آور شد: اجرای آسفالت و روکش‌های راه و حدود ۱۷۰ اکیپ در راه‌های شریانی با قوت ادامه دارد.

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه در آستانه نزدیک شدن به فصل زمستان هستیم، گفت: بنابراین اجرای طرح‌های روکش و آسفالت یکی از اولویت‌های این بخش است و با توجه به نزدیک شدن به فصل زمستان، انجام این طرح‌ها با سرعت ادامه دارد.

اکبری در پایان تصریح کرد: تامین منابع مالی، آسفالت و قیر باعث افزایش اجرای پروژه‌ها می‌شود، بنابراین امیدوارم اقدامات لازم در جهت تزریق منابع مالی سرعت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار