آموزش تفکیک زباله از مبدا پسماند‌های سمنان را به ۹۰ تن کاهش داد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: آموزش‌های تفکیک زباله از مبدا، زباله‌های تولیدی شهر سمنان را از ۱۰۰ تا ۱۰۵ تن در روز به میانگین ۹۰ تن کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان گفت: از سال ۹۲ آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک زباله در مبدا بین آحاد مردم شهر سمنان آغاز شد و نتیجه این آموزش‌ها منجر به کاهش زباله در این شهر شد.

او ادامه داد: از مجموع ۹۰ تن زباله تولیدی در شهر سمنان ۷۰ درصد زباله‌تر و ۳۰ درصد زباله خشک است که از ۳۰ درصد زباله‌های خشک ۲۰ تا ۲۲ درصد زباله‌ها قابلیت بازیافت دارد.

پیوندی با بیان اینکه ۱۱ غرفه جمع‌آوری پسماند‌های خشک در مناطق شلوغ شهر سمنان وجود دارد افزود: ۳۸ درصد شهروندان زباله‌های خشک خود را تفکیک و تحول غرفه جمع‌آوری پسماند می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان اضافه کرد: زباله طلای کثیف و تفکیک و بازیافت آن ثروت آفرین است از این رو تقویت صنایع تکمیلی و فرآوری پسماند‌های خشک در سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان برنامه ریزی شده است.

او  تصریح کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان در زمینه مدیریت زباله با تامین ۲۲ دستگاه خودروی مکانیزه مانند سطل زباله‌شوی و حمل زباله توانسته در جمع‌آوری، تفکیک و دفن زباله عملکرد خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: پسماند شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار