آینده سفر و گردشگری در جهان با کووید ۱۹ چه می‌شود؟

گردشگران به پایداری دستورالعمل‌های بهداشتی توجه دارند؛ بنابراین مقاصد گردشگری باید دستورالعمل‌های جدیدی را برای انجام اقدامات بهداشتی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تراول دیلی نیوز، گزارش جدید شورای جهانی سفر و گردشگری درباره آینده سفر و گردشگری در جهان پس از کووید 19،  بر اهمیت در نظر گرفتن یک رویکرد هماهنگ جهانی برای بهبود وضعیت صنعت گردشگری تاکید می‌کند.

براساس این گزارش فعالان صنعت گردشگری در دنیای پس از شیوع ویروس کرونا، باید با ادغام فناوری‌های جدید و وضع دستورالعمل‌های بهداشتی مناسب اعتماد مسافران به تأسیسات گردشگری را بازسازی کنند. این هدف فقط با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی محقق می‌شود.

بر اساس این گزارش همانطور که انتظار می‌رود، گردشگران باید پس از توزیع واکسن کرونا و استفاده از آن همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مقاصد گردشگری نیز باید برای ارائه خدمات بهداشتی لازم و مناسب به آن‌ها تلاش کنند.

دیجیتالی شدن در طول دوران شیوع ویروس کرونا نتایج خوبی داشته است. در شرایط فعلی با افزایش دورکاری‌ها و اعمال قرنطینه در سراسر جهان، با سرعت به سمت دیجیتالی شدن فعالیت‌ها می‌رویم و مردم به سفر مجازی رغبت پیدا کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


گلوریا گوارا مدیرکل شورای جهانی مسافرت و گردشگری گفت: تحقیقات جامع راه بازیابی بخش سفر و گردشگری را هموار می‌کند. ما براساس این تحقیقات متوجه می‌شویم ، چگونه می‌توانیم صنعت گردشگری را بهبود دهیم. بسیار مهم است که ما همچنان از بحران‌های قبلی درس بگیریم و به شیوه‌ای هماهنگ گرد هم بیاییم تا تفاوتی واقعی در میزان کاهش تأثیر اقتصادی و انسانی شیوع ویروس کرونا بر جوامع انسانی ایجاد کنیم.

او افزود: تأثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا بر زندگی میلیون‌ها خانوار که در سراسر جهان از راه ارائه خدمات گردشگری و سفر امرار معاش می‌کنند، مشهود است.

مدیرکل شورای جهانی مسافرت و گردشگری بیان کرد: ما معتقدیم با در نظر گرفتن یک رویکرد هماهنگ می‌توانیم زنجیره سرایت ویروس کرونا را قطع کنیم و انجام سفر‌های ایمن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را رونق بدهیم تا شغل و معیشت ۳۳۰ میلیون نفر که پیش از شیوع ویروس کرونا در صنعت گردشگری فعالیت می‌کردند، بازسازی و احیا شود.

گزارش جدید شورای جهانی سفر و گردشگری درباره آینده سفر و گردشگری در جهان پس از کووید 19 توصیه‌هایی را درباره چگونگی بهبودی وضعیت صنعت جهانی گردشگری ارائه می‌دهد که از جمله این توصیه‌ها می‌توان به گشایش‌های مرزی و بازگشت به شرایط عادی، تعریف استاندارد‌های مشترک بهداشتی و ایمنی، ایجاد انگیزه سفر، ترویج گردشگری با شروع سفر داخلی و منطقه ای، گسترش زیرساخت‌های دیجیتال در مقاصد گردشگری روستایی، تبدیل گذرنامه‌های کاغذی به هویت‌های دیجیتال و تحریک شیوه‌های پایداری (توسعه و ارائه مشوق‌هایی برای تشویق اجرای اقدامات پایدار در داخل بخش خصوصی) اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
تعداد ناچيزي كه بعنوان گردشگر ميامدند از بركت كرونا بر باد رفت تا كي اين بيماري فعال خواهد بود و واكسنش خواهد امد خدا داند
آخرین اخبار