برگزاری عصر شعر دفاع مقدس در کوهبنان

عصر شعر دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل کتابخانه عمومی شهید اول کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عصر شعر دفاع مقدس با عنوان «یاد یاران» به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سرهنگ ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان، هنرمندان و شاعران کوهبنانی در محل کتابخانه عمومی شهید اول این شهرستان برگزار شد.

حمید گلستانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان کوهبنان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ما آسایش، آرامش و امنیت امروز را مرهون خون شهدا و رشادت‌های جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافرازیم.

او افزود: شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک شخصیت جهانی و یک انسان عارف که خودش را در میدان‌های جنگ ساخته بود و امروز به یک مکتب تبدیل می‌شود باید الگو و چراغ راهمان باشد.

سرهنگ ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان نیز گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، صدام بیش از ۱۰۰ بار به مرز‌های ایران تجاوز‌هایی داشت و بعد از انقلاب هم آمریکا برای اینکه بتواند انقلاب اسلامی را شکست دهد، ابتدا به سراغ پاکستان رفت و سعی داشت که پاکستان را تطمیع کند تا به ایران حمله کند، اما پاکستان به دلیل قرابت‌های فرهنگی، مذهبی و ... که با ایران داشت قبول نکرد، بعد از پاکستان به سراغ ترکیه هم رفت که آن کشور هم قبول نکرد.

او افزود: آمریکا بعد از ترکیه هم به سراغ صدام رفت و سعی داشت با و وعده و وعید او را تطمیع کند تا به ایران حمله کند که، چون از طرفی هم صدام خود را رهبر جهان عرب می‌دانست قبول کرد و جنگی نا برابر که در آن بیش از ۸۰ کشور صدام را حمایت می‌کردند، شروع شد.

سرهنگ ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و تصریح کرد: در این هفته، جای سردار دل‌ها خالی است، کسی که گنجینه گرانبهایی از دفاع مقدس بود و بعد از جنگ تحمیلی در جنگ با داعش نیز افتخار آفرینی کرد.

او بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی کسی که بود که رفتنش را آسمان گریست و شب زخم هجرش را با مرهمی از اشک پوشاند و اکنون روزهاست که آمدنش را آرزو داریم.

سرهنگ ابراهیمی افزود: باید گفت، دنیا چه زیبا در هجوم حرامیان گوژپشت به انتظار نشسته است و نزدیک است روزی که خنجر سرخ انتقام را از نیام درآوریم.

در پایان این مراسم، شاعران اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار