سخنرانان و مداحان در اربعین امسال نائب الزیاره مردم هستند

صفحه اینستاگرامی عقیق، در ارتباط با حال و هوای اربعین امسال، توصیحات تازه‎ای را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه اینستاگرامی مؤسسه عقیق، نخستین پایگاه خبری هیئت‎های کشور، در ارتباط با برگزاری پیاده روی اربعین امسال توضیحاتی را از علی‌اکبر مداحی مسئول برنامه‌ریزی مراسم اربعین منتشر کرده که انتقاداتی را نیز از سوی برخی کاربران به همراه داشته است.

صفحه مجازی عقیق در این پست نوشته است:

"علی‌اکبر مداحی مسئول کارگروه برنامه‌ریزی مراسم اربعین حسینی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برنامه‌های این کمیته در ایام اربعین امسال اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا زائران ایرانی براساس اعلام مسئولین دولت عراق امکان حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین را ندارند و دل‌های عاشقان اباعبدالله آزرده است.

وی افزود: امسال با توجه به این شرایط، کمیته مراسم ستاد اربعین بنا دارد درصورت صدور مجوز دولت عراق با مشارکت رسانه ملی، سخنران و مداح ایرانی به همراه چند مداح عرب زبان به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا برای تهیه برنامه‌های مناسب از مسیر پیاده‌روی و عتبات عالیات اعزام کند تا حال و هوا و  فضای اربعین را به خانه‌های مردم بیاورد.

 مداحان و سخنرانان از سه شنبه راهی عراق می‎شوند

مداحی گفت:  ان‌شاالله از روز سه‌شنبه ۸ مهرماه این کاروان راهی عراق خواهد شد و بناست تا جمعه ۱۸ مهرماه در شهر نجف، مسیر نجف به کربلا، شهر کربلای معلی و شهرهای سامرا و کاظمین در دو نوبت ظهر و شب به مدت حدود یک ساعت سخنرانی و مرثیه‌خوانی داشته باشند که برنامه ظهرها حدود ساعت ۱۳ و برنامه شب‌ها حدود ساعت ۱۹ خواهد بود.

مسئول مراسم کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه که در این برنامه ۱۱ روزه دو مرتبه تکرار خواهد شد، دعای کمیل، دعای ندبه و زیارت «آل یس» از عراق به صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد که برنامه دعای ندبه طبق روال از ساعت ۶ صبح خواهد بود و برنامه دعای کمیل نیز همان حدود ساعت ۱۹ به وقت ایران پخش خواهد شد. 

مداحی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاء‌الله این سخنرانان و مداحان و عوامل اجرایی این کاروان امسال نایب‌الزیاره و دعاگوی خیل عظیم عاشقان ایرانی پیاده‌روی اربعین خواهند بود. اطلاعات بیشتر و ساعت دقیق برنامه‌ها متعاقباً در رسانه‌ها و صفحات کمیته مراسم اربعین در شبکه‌های مجازی اینستاگرام و سروش اعلام خواهد شد"

حضور مداحان و سخنرانان در پیاده روی کربلا

گفتنی است؛ برخی کاربران با انتشار نظراتی در ذیل این پست، با اشاره به مثل معروف یکسان بودن شاه و گدا در محضر امام حسین (ع)، به تفاوت قائل شدن میان مداحان معروف و سینه ‎زنان حسینی که آنان هم آرزوی زیارت اباعبدالله (ع) را دارند واکنش نشان دادند و تمام مردم را در حق سفر به نجف و کربلا یکسان دانستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار