فعالیت گروه های جهادی در مناطق محروم هوراند

۵ گروه جهادی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی در مناطق محروم هوراند به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی اعلام کرد:حدود۳۰ نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی در قالب  ۵ گروه عمرانی، فرهنگی و بصیرتی، پشتیبانی، مطالبه‌گری  و رسانه در مناطق محروم هوراند  فعالیت می کنند.

در این اردو، کارگروه عمران اقدام به احداث یک سرویس بهداشتی، یک واحد حمام و حفر یک رشته چاه برای یک خانواده بی‌بضاعت در روستای خلیفه لو شهرستان هوراند نمود.

کارگروه فرهنگی و بصیرت نیز اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع  از جمله، هیئت‌های عزاداری، برنامه‌های سخنرانی ،جلسات بصیرت، کلاس‌های آموزشی در روستای مجید آباد کرده است.

کارگروه مطالبه گری در طی سفر‌های متعدد به مناطق محروم شهرستان هوراند به بررسی و شناسایی مشکلات و ظرفیت‌های موجود در این شهرستان پرداخت که از مهمترین این اقدامات می‌توان به شناسایی مشکلات رانش زمین در روستای کرکسر و عدم آنتن دهی تلویزیون و نبود منبع آب در روستای جعفرآباد این شهرستان اشاره کرد.

لازم به ذکر است با عنایت پروردگار متعال و به لطف پیگیری‌های انجام گرفته از سوی کارگروه مطالبه گری هم اکنون اهالی روستای جعفرآباد قادر به دریافت شبکه‌های تلویزیونی هستند و منبع آب این روستا در حال احداث می‌باشد.

مشکل جابجایی روستای کرکسر هم تاحدودی هموار شده و طی جلسه‌ای با مسئولان مقرر شد جابجایی این روستا صورت گیرد که عملیات عمرانی این مهم از مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۴  آغاز شده است.

کارگروه پشتیبانی نیز در زمینه تامین اقلام مورد نیاز و بسته های معیشتی فعالیت می کند.

کارگروه رسانه هم همراه با تیم شناسایی به منطقه هوراند اعزام شده و با تصویر برداری از عملکرد‌ کارگروه‌ها اقدام به ساخت مستند و نشر زحمات جهادگران می کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.