معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

پنج هزار نوآموز ابتدایی هنوز ثبت نام نکرده‌اند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال این استان حدود سه هزار بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی داشته باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمار، شمار نوآموزان بازمانده از تحصیل در استان در سال تحصیلی گذشته دو هزار و ۸۹۳ نفر بوده است که انتظار داریم این آمار امسال نیز به همین میزان باشد.
 
او افزود: تا پیش از این و در شرایطی که کلاس در مدارس به صورت حضوری برگزار می‌شد نگران افزایش بازماندگان از تحصیل بودیم، اما با توجه به امکان استفاده دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی دیگر نگران این مسئله نیستیم و پیش‌بینی می‌شود آمار بازماندگان از تحصیل همانند سال‌های گذشته باشد.
 

بیشتر بخوانید


معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: هنوز امکان استخراج و اعلام دقیق آمار جدید افراد بازمانده از تحصیل در استان وجود ندارد و با توجه به این که تا کنون اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی به صورت کامل اجرا نشده است و تا پایان مهر ماه ادامه دارد نمی‌توان آمار قطعی از شمار بازماندگان از تحصیل امسال را اعلام کرد.
 
حقیقی بیان کرد: تعداد افراد لازم‌التعلیم شش ساله استان ۱۴۳ هزار و ۲۶۰ نفر است که تا اول مهرماه ۱۳۸ هزار و ۱۵۱ نفر در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند. به این ترتیب پنج هزار و ۱۰۹ نوآموز هنوز سنجش سلامت نشده و ثبت‌نام نکرده‌اند و نمی‌دانیم چه شماری از این تعداد بازمانده از تحصیل هستند و چه تعداد هنوز فرصت مراجعه و سنجش سلامت را پیدا نکرده‌اند.
 
او تصریح کرد: با توجه به ضرورت و نیاز در این زمینه فعالیت پایگاه‌های سنجش تا پایان مهرماه تمدید شد تا والدین زمان لازم و کافی برای مراجعه و دریافت شناسنامه سلامت داشته باشند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.