مادورو: ایران، ونزوئلا و سوریه حق تعیین سرنوشت خود را دارند

رئیس‌جمهور ونزوئلا بر حق تعیین سرنوشت کشور‌های مختلف در مقابل یکجانبه‌گرایی و اقدامات تنبیهی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور ونزوئلا ضمن انتقاد دوباره از تحریم‌های غیر قانونی دولت آمریکا علیه دیگر کشورها، بر حق تعیین سرنوشت خود تاکید کرد.

نیکلاس مادورو اعلام کرد: کوبا، نیکاراگوئه، سوریه، ایران و سایر کشور‌های برادر در جهان از جمله کشور ما، حق تعیین سرنوشت خود و صلح را دارند. ما اینجا با عزت تاریخی خود ایستاده و آماده چالش‌ها و پیروزی‌های جدید هستیم.

او از طریق پیامی در حساب رسمی خود در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: ما مردم آزاد و مستقلی هستیم که خواستار توقف آزار جنایی و محاصره‌ای هستیم که پیشرفت مردم را تهدید می‌کند.

پیشتر نیز مادورو در ۷۵ امین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آمریکا به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهانی یاد کرد و خواستار توقف اقدامات یکجانبه آن علیه ملت‌هایی شد که از حاکمیت و استقلال خود دفاع می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گذشته با اعلام خبر تحریم رئیس جمهور ونزوئلا مدعی شد نزدیک به دو سال مقامات تهران برای خنثی سازی تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل با رژیم نامشروع ونزوئلا همکاری کردند. پمپئو گفت نیکلاس مادورو به دلیل تقویت روابط با ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد.

مادورو اما در واکنش اعلام کرد برغم دور تازه تحریم‌های آمریکا، ونزوئلا به همکاری تسلیحاتی با ایران، روسیه و چین ادامه خواهد داد. رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس در حال تدوین قانون جدیدی است که به غلبه بر تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه این کشور کمک خواهد کرد.

واشنگتن طی ماه‌های اخیر، تحریم‌های خود علیه تهران و کاراکاس را تشدید کرده است. تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا موجب گسترش همکاری‌های دو کشور شده است. کشورشان توانسته در حوزه تامین انرژی، همکاری‌های خود با کاراکاس را افزایش دهد. دولت آمریکا با توسل به دستاویز نقض حقوق بشر، طرح تغییر رژیم را به طور همزمان در ایران و ونزوئلا دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار