مدیرکل اوقاف گیلان:

مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ۴۱۵ بقاع متبرکه برگزار می شود

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه بقاع متبرکه پیش از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین ضدعفونی می‌شوند، گفت: برگزاری عزاداری‌های حسینی با رعایت موازین بهداشتی بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان گفت: بقاع متبرکه پیش از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین ضدعفونی می‌شوند و مراسم قرائت زیارت اربعین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه برگزار می شود.

او با بیان اینکه برگزاری عزاداری‌های حسینی  با رعایت موازین بهداشتی و با نظم بی نظیر بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی در مراسم و هیئت‌های عزاداری است ، افزود: در ایام محرم بیشترین افرادی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند قشر دینی و عزاداران  امام حسین (علیه السلام) بودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه مراسم عزاداری حسینی، گفت: با رعایت توصیه‌های بهداشتی و مدیریت صحیح جلسات عزاداری حسینی، تیر دشمن به سنگ و به اهداف خودشان نرسیدند.

حجت الاسلام  علیزاده، در ادامه به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه اشاره کرد و افزود: زیارت اربعین صرفاً یک سفر نیست بلکه منشا تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.

او گفت: مقدمه تمدن اسلامی از اربعین است و هرچه قدر اربعین حسینی تبلیغ شود، ظهور امام زمان (عجل الله تعال) نزدیک‌تر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: مکتب و اندیشه امام حسین (علیه السلام) جهانی شده و جهانی شدن این مکتب، زمینه ساز ظهور امام زمان (عجل الله) است.

همچنین در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان ، مسئولان ادارات و نهاد‌های فرهنگی گیلان از جمله حجت الاسلام حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان، حجت الاسلام فروتن، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان حضور داشتند و هریک راهکارهای خود را برای برگزاری زیارت اربعین حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیان و هم اندیشی کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.