انگلیس، لوکاشنکو و ۷ مقام بلاروسی را تحریم کرد

انگلیس، رئیس جمهور بلاروس و ۷ مقام دیگر این کشور را به اتهام تقلب در انتخابات و نقض حقوق بشر تحریم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تله تریدر، انگلیس امروز سه شنبه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس و همچنین هفت مقام ارشد دیگر از جمله پسر لوکاشنکو را تحریم کرد.

لندن دولت بلاروس به ریاست لوکاشنکو را به رشته‌ای از اقدامات از جمله نقض حقوق بشر علیه شخصیت‌های مخالف، رسانه‌ها و مردم بلاروس و تقلب در انتخابات متهم کرد.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی آنهاست. دولت انگلیس همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرد طی دو سال آینده حمایت مالی خود از گروه‌های حقوق بشری، رسانه‌های مستقل و گروه‌های اجتماعی در بلاروس را به دو برابر که مبلغی حدود ۱.۵ میلیون پوند است، افزایش می‌دهد.

در همین حال، خبرگزاری رسمی بلتا امروز سه شنبه گزارش داد که بلاروس حدود ۳۰۰ مقام از استونی، لیتوانی و لتونی را به اتهام همکاری با اتحادیه اروپا تحریم کرده است.

حدود ۱۰۰ مقام از هر کشور تحت تأثیر این تحریم‌ها قرار خواهند گرفت.

از زمان اعتراضات ماه گذشته پس از شکست تیخانوفسکایا در برابر الکساندر لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری، بلاروس دستخوش ناآرامی‌ها و اعتراضات است. رهبر مخالفان دولت بلاروس با جعلی خواندن نتیجه این انتخابات، خواستار آن شد که اتحادیه اروپا مشاغلی که از دولت لوکاشنکو حمایت می‌کنند را تحریم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار