روسیه نیرو‌های هوابرد به بلاروس اعزام کرد

وزارت دفاع روسیه از اعزام نیرو‌های هوابرد خود به بلاروس به منظور شرکت در تمرینات نظامی مشترک خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیرو‌های هوابرد روسیه به منظور حضور در تمرینات نظامی راهی بلاروس خواهند شد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیرو‌های هوابرد ارتش از ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر در تمرینات نظامی در بلاروس حضور خواهند یافت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: برابر با برنامه رویداد‌های بین المللی سال ۲۰۲۰، تمرینات برنامه ریزی شده مشترک میان نیرو‌های بلاروس و روسیه از ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر در منطقه آموزشی برستسکی بلاروس برگزار می‌شود.

روسیه و بلاروس از سال ۲۰۱۵ هر ساله تمرینات نظامی مشترکی را برگزار می‌کنند. وزارت دفاع روسیه به منظور برگزاری این تمرینات، ۳۰۰ نیروی نظامی و ۷۰ دستگاه تجهیزات نظامی به بلاروس ارسال خواهد کرد.

صربستان نیز قرار بود در رزمایش مشترک با روسیه و بلاروس حضور یابد با این حال در راستای حفظ بی طرفی و تحت فشار‌های اتحادیه اروپا، حضور نظامیان خود در کلیه تمرینات نظامی را به مدت ۶ ماه به حالت تعلیق درآورده است.

حدود سه هفته است که اعتراضات در بلاروس به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جریان است. انتخابات در این کشور ۹ اوت برگزار شد و در آن الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا پیروز اعلام شد. اما عده‌ای به ویژه «سوتلانا تیخانوفسکیا»، رقیب اصلی لوکاشنکو و سران مخالفان این نتیجه را نپذیرفتند و اعلام کردند در این انتخابات تقلب گسترده صورت گرفته است. بلافاصله کشور‌های غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا نیز صحت انتخابات بلاروس را زیر سوال بردند و آن را متقلبانه اعلام کردند.

اما لوکاشنکو ضمن رد اتهام تقلب انتخاباتی، تاکید کرده است معترضان از خارج از کشور حمایت می‌شوند. او معتقد است که آمریکا در پس همه این اعتراضات قرار دارد و به دنبال وقوع انقلاب رنگی در بلاروس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار