بازی فوتبال برایتون - منچستر یونایتد/ آمادگی یاران جهانبخش برای انتقام

در چارچوب دور چهارم رقابت‌های فوتبال جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس تیم برایتون میزبان منچستریونایتد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، دور چهارم رقابت‌های جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس یا مرحله یک هشتم نهایی این بازی‌ها امروز (چهارشنبه) از ساعت ۲۲:۱۵ با دیدار تیم‌های برایتون و منچستریونایتد در ورزشگاه آمکس پیگیری خواهد شد.

۲ تیم در حالی رو در روی هم قرار خواهند گرفت که روز شنبه هم در چارچوب هفته سوم لیگ برتر فوتبال انگلیس با هم بازی کردند، در آن دیدار که در ورزشگاه آمکس برگزار شد منچستریونایتد توانست با گل دقیقه صدم فرناندز از روی نقطه پنالتی ۳-۲ برایتون را شکست دهد.

حالا ۴ روز بعد برایتون این بار در چارچوب جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان بار دیگر میزبان شیاطین سرخ است و قطعا با اندیشه گرفتن انتقام وارد میدان خواهد شد.

با توجه به اینکه رقابت‌های جام اتحادیه از اهمیت کمتری نسبت به بازی‌های لیگ برخوردار است قطعاً مربیان ۲ تیم تغییراتی در ترکیب تیم‌های خود انجام خواهند داد.

به نظر می‌رسد گراهام پاتر سرمربی برایتون مانند ۲ دیدار قبلی این تیم در جام اتحادیه با بازیکنان جدیدی به مصاف منچستریونایتد برود. از سوی دیگر سولشر سرمربی یونایتد گفته است تیمی که روانه این دیدار خواهد کرد شبیه همان تیمی است که سه بر صفر لوتون را در دور سوم شکست داد. او برای آن دیدار ۱۰ تغییر در ترکیب خود ایجاد کرده بود.

یونایتد‌ها گرچه توانستند از دیدار خارج از خانه برابر برایتون سه امتیاز کامل را به دست آورند، اما هنوز نتوانسته اند در رقابت‌های این فصل انتظارات را برآورده سازند. آن‌ها در اولین بازی خود در فصل جدید لیگ جزیره هم در ورزشگاه اولدترافورد برابر کریستال پالاس ۳ بر یک شکست خوردند.

دریافت ۵ گل در ۲ مسابقه ابتدایی لیگ برتر نشان می‌دهد که خط دفاع شیاطین سرخ (لقب منچستریونایتد) می‌تواند نثطه ضعف این تیم باشد و برایتون می‌تواند حساب ویژه‌ای روی این نقطه ضعف حریف باز کند.

برایتون در جام اتحادیه تیم گلزنی نشان داده است. این تیم در دور دوم برابر پورتسموث ۴ بر صفر و در دور سوم مقابل پرستون ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت. البته تیم جهانبخش در لیگ برتر هم در گلزنی موفق عمل کرد و در ۳ بازی ۶ گل به ثمر رساند. البته مشکل اصلی این تیم ناتوانی در حفظ گل‌های زده بوده و در همین ۳ بازی ۶ گل دریافت کرده است.

بازیکنان مصدوم و محروم

برایتون در بازی امروز هم مانند دیدار قبلی برابر یونایتد "یوس بیسوما" را به دلیل دریافت کارت قرمز مستقیم در بازی برابر نیوکاسل، در اختیار نخواهد داشت او سومین جلسه محرومیتش را سپری خواهد کرد. علاوه بر این، خوزه ایسکوردو، فلورین آندونه و کریستین والتون همگی به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود.

منچستر یونایتد برای این بازی مصدوم جدیدی ندارد و فیل جونز و الکس تانزبه ۲ مصدوم قدیمی این تیم هستند.

نکات آماری ۲ تیم

  • برایتون در پنج بازی آخر خود برابر منچستر یونایتد ۴ بار شکست خورده و تنها یک پیروزی به دست آورده است.
  • منچستر یونایتد در آخرین دیدار خود برابر برایتون در جام اتحادیه، در مجموع دو بازی رفت و برگشت دو بر یک به پیروزی دست یافت. آن بازی فصل ۱۹۹۳- ۱۹۹۲ در دور دوم این رقابت‌ها بود.
  • برایتون اگر بتواند امشب از پس منچستر یونایتد برآید می‌تواند برای اولین بار پس از سال ۱۹۷۸ به مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه راه یابد.
  • برایتون و منچستر یونایتد ۲۴ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که منچستریونایتد ۱۶ بار به پیروزی رسیده و فقط ۳ شکست داشته و ۵ بازی ۲ تیم نیز به تساوی انجامیده است.
  • پیروزی ۳-۲ روز شنبه منچستر یونایتد برابر برایتون، دومین برد یونایتد‌ها در خانه این تیم پس از سال ۱۹۸۲ بود. شیاطین سرخ فصل گذشته هم با نتیجه ۳-۰ برایتون را شکست داده بود.
  • برایتون پس از پیروزی یک بر صفر برابر ساندرلند در سال ۲۰۱۱، پنج دیدار گذشته خود در جام اتحادیه را برابر تیم‌های لیگ برتری واگذار کرده است.

علیرضا جهانبخش

حضور علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در تیم برایتون شاید مهمترین انگیزه هواداران ایرانی برای پیگیری این بازی باشد. جهانبخش این روز‌ها به دوران خوب خود بازگشته است. او در ۲ دیدار اخیر تیمش در مسابقات جام اتحادیه در ترکیب اصلی به میدان رفت و ۲ گل زد و یک پاس گل داد.

هافبک ایرانی برایتون در بازی اول این تیم در لیگ برتر برابر چلسی در ۱۱ دقیقه پایانی وارد زمین شد و برابر نیوکاسل هم دقیقه ۹۰ به میدان رفت و تنها سه دقیقه بازی کرد.

جهانبخش در دیدار روز شنبه برابر یونایتد از دقیقه ۷۵ وارد میدان شد و در حالی که برایتون با نتیجه ۲ بر یک عقب بود با پاس گل خود به "سولی مارچ" زمینه ساز گل تساوی تیمش شد هر چند که در ادامه گل او مانع از شکست برایتون نشد. علیرضا با احتساب وقت‌های تلف شده نیمه دوم، ۲۵ دقیقه در زمین مسابقه بود.

به نوشته تلگراف اگر علیرضا جهانبخش فرصت بازی پیدا کند ممکن است باز هم مهار نشدنی باشد. رسانه‌های انگلیسی هافبک ایرانی برایتون را از مهره‌های اصلی بازی امشب می‌دانند.

ترکیب احتمالی ۲ تیم

برایتون: استیل، ولتمن، برن، دانک، برناردو، پروپر، سندرز، جهانبخش، گراس، مک آلیستر، مائوپای

منچستر یونایتد: هندرسون، دالوت، بیلی، مگوایر، ویلیامز، فرد، ماتیچ؛ جیمز، فن دی بیک، لینگارد، ایگالو


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار