دیباج دامغان شهر گردشگر می‌شود

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: طی تفاهم‌نامه این اداره و شهرداری، دیباج به عنوان شهر گردشگر شناخته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: ایجاد شهر گردشگر، نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است که این اقدام در راستای جذب و پذیرش گردشگر انجام می‌شود.

او افزود: جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی و انسان‌ساخت از مهم‌ترین منابع جذب گردشگر بوده و شهر‌ها به عنوان بزرگ‌ترین جایگاه این جاذبه‌ها و آثار، جلوه‌گاه متنوعی از جاذبه‌ها فراهم می‌سازند.

قاسمی ادامه داد: توسعه اشتغال، پویایی اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از جمله اهداف طرح شهر گردشگر است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان اظهارداشت: با طراحی لوگو و شعار گردشگری دیباج، سامان‌دهی بافت‌های تاریخی و طبیعی شهر، تعریف محور‌های جدید گردشگری، برنامه‌ریزی شهری بر اساس برنامه‌های گردشگرمحور، آموزش نیرو‌های انسانی کارآمد و افزایش آگاهی عمومی حرکت به سمت تحقق اهداف طرح آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه شهر دیباج با توجه به موقعیت آب و هوایی، مکان‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری است، ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شهر گردشگر و حفظ هویت اصلی شهر دیباج، از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه، به شیوه مناسب بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار