نخست‌وزیر سابق عراق تاکید کرد این کشور از سال ۲۰۱۷ و آغاز پیروزی‌ها بر تروریست‌های داعش، دیگر نیازی به حضور نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی نداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «حیدر عبادی» نخست وزیر سابق عراق، امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که عراق از سال ۲۰۱۷ به بعد نیازی به حضور نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در کشور نداشت.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: عراق از زمان اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش دیگر نیازی به حضور نیرو‌های بیگانه و ائتلاف بین‌المللی نداشت و هم اکنون نیز نیازی به نیرو‌های بیگانه برای حفظ امنیت کشور وجود ندارد.

عبادی افزود: باید تعداد نیرو‌های بیگانه در عراق طی دو سال تا حدود ۵۰ درصد کاهش یابد و از ۶ هزار نیروی خارجی به ۳ هزار برسد و پس از آن نیز تعداد نیرو‌های بیگانه در کشور تنها به حضور مستشاران در حوزه آموزش و تسلیحات کاهش یابد.

نخست وزیر سابق عراق گفت: جنگ علیه تروریست‌های داعش هنوز به پایان نرسیده است، زیرا گروهک‌های جنایتکار به عراق چشم دوخته اند و در کمین کشور هستند و در صورتی که شرایط برایشان مهیا شود، نسل جدیدی از تروریست‌های شرور که کنترل آن‌ها دشوار است، نمایان خواهد شد.

با اعلام برنامه خروج شمار زیادی از نیرو‌های نظامی تروریست آمریکا از عراق از سوی رئیس‌جمهور این کشور، متیو تولر، سفیر واشنگتن در بغداد نیز طی اظهاراتی اعلام کرد که احتمالا روند خروج بخش عمده نظامیان آمریکایی از عراق کمتر از ۳ سال انجام خواهد شد.

تروریست‌های داعش اخیرا با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا در مناطقی از استان‌های الانبار، صلاح الدین و کرکوک عملیات تروریستی انجام داده و نیرو‌های امنیتی عراق را هدف قرار داده‌اند که ارتش و نیرو‌های الحشدالشعبی عملیات‌های متعددی برای پیگرد و پاکسازی مناطق این استان‌ها انجام داده و موفقیت‌هایی در دستگیری تروریست‌ها و ضبط و انهدام مهمات و تسلیحات داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار