پته در کرمان مستند سازی می‌شود

شهردار کرمان ساخت مستند پته و بحث خواهرخواندگی با چند شهر جهان را از برنامه‌های کاری شهرداری کرمان برشمرد.

پته کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان امروز در نشست فعالان گردشگری استان کرمان گفت: نقش گردشگری در توسعه شهر‌ها بسیار موثر بوده و اشتغال پایدار ره‌آورد این صنعت است.

او افزود: حوزه گردشگری نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور‌ها دارد و موجب رقم زدن توسعه پایدار می‌شود و همچنین احیای بنا‌های تاریخی یک فرصت مضاعف دیگر این صنعت است، ضمن آنکه در توسعه فرهنگ و هنر، تجارت بین‌المللی و ... نیز نقش بسزایی دارد.

عالم زاده رشد سرمایه گذاری را از دیگر نعمت‌های رونق گردشگری برشمرد و بیان داشت: حفظ محیط زیست، رونق حمل و نقل، احیای صنایع دستی و احیای بسیاری از تولیدات و هنر‌های گذشته از دیگر دستاورد‌های توسعه گردشگری است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: رشد متوازن گردشگری در شهر‌ها باعث رونق اقتصاد هر منطقه‌ای خواهد شد پس باید این ظرفیت اقتصاد شهری در شهرداری‌ها ایجاد می‌شد تا امروز به کمک بخش گردشگری آمده و شاهد تعدیل ۴۳ درصدی نیرو‌های آن‌ها نباشیم.

شهردار کرمان با تبیین اقدامات شهرداری کرمان در بخش گردشگری تصریح کرد: تاکنون از فرصت ظرفیت مقبره شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان به خوبی استفاده نکرده ایم و امیدواریم تا قبل از سالگرد این شهید دلها، حداقل کلنگ احداث پروژه‌هایی که شهرداری در این زمینه تعریف کرده است، به زمین زده شود.

شهردار کرمان ساخت مستند پته و بحث خواهرخواندگی با چند شهر جهان را از دیگر برنامه‌های کاری شهرداری کرمان برشمرد و گفت: از پارسال بحث برپایی جشنواره‌های فصلی را در شهر کرمان آغاز کرده ایم که متاسفانه با شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آن‌ها را ادامه دهیم و اگر ویروس کرونا این فرصت را به ما دهد، در سالگرد ۱۰۰ سالگی شهرداری کرمان برنامه‌هایی خواهیم داشت که می‌تواند باعث جذب گردشگر در شهر کرمان شود.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پته دوزی ، مستندسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار