مرکل: بروکسل به دنبال یک توافق تجاری «عادلانه» با پکن است

صدراعظم آلمان اعلام کرد اتحادیه اروپا خواستار امضای توافق منصفانه تجاری با چین تا پایان سال است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه گفت، مذاکرات بین اتحادیه اروپا و چین در زمینه توافق سرمایه گذاری چندان دور از ذهن نیست.

او گفت که بروکسل به دنبال یک توافق تجاری «عادلانه» با پکن است و قصد دارد تا پایان سال به موفقیت در مذاکرات با چین دست یابد.

مرکل ضمن اشاره به ساخت واکسن کرونا اظهار داشت واکسن کووید -۱۹ باید در سطح جهانی ساخته شود. او دیروز در سخنانی پیش بینی کرد چنانچه اوضاع شیوع کرونا به همین شکل پیش برود، شرایط تا پنج ماه دیگر در آلمان بسیار نگران کننده خواهد شد.

در ماه مه، چین برای اولین بار در ۱۸ سال گذشته از اعلام رقمی برای رشد اقتصادی کشور به علت شیوع بیماری کرونا اجتناب کرد. برخی اقتصاددانان و کارشناسان مسائل مالی و سرمایه گذاری بر این باورند که دولت رشد اقتصادی سه درصد را برای امسال در نظر گرفته است. برنامه بازیابی اقتصادی و رونق تولید و خدمات پنج ساله چین قرار است در اول سال ۲۰۲۱ اعلام شود. در همین زمان هدف نهایی رشد اقتصادی کشور در پنج سال آینده نیز از سوی رهبران چین اعلام خواهد شد. چین در مسیر اقتصادی پیش روی خود با موانع و مشکلات زیادی مواجه است. از جمله این موانع ادامه تنش تجاری با آمریکا، ظهور فناوری‌های نوین و بروز زمینه‌های دیگر اقتصادی در جهان است.

مرکل در بخشی دیگر از اظهاراتش همچنین اظهار کرد به تبعیت از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، قصد دارد با سوتلانا تیخانوفسکایا، سرکرده مخالفان بلاروس دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
چند قدرت برتر صنعتی اروپا اگر تبادلات بانکی و اقتصادی و گمرکی خودشان را به قاره پهناور آسیا و غرب آسیا متصل کنند در یک بازی برد-برد نیمی از کره زمین از تهدیدات تحریمی و کمرکی و اقتصادی و تجاری از زیر یوغ قدرت دلار آمریکا خارج شده و تمام کشورهای مسیر جاده ابریشم و کشورهای آسیائی از شرق تا غرب این قاره پهناور در گستره وسیعی به قاره سبز و حتی قاره پهناور آفریقا به همدیگر متصل میشوند و همه با هم سود و منافع مشترک را در خواهند یافت........
آخرین اخبار