سفیر آمریکا: حاکمیت تل‌آویو بر کرانه باختری تعلیق نشده بلکه به تعویق افتاده است

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد طرح الحاق کرانه باختری لغو نشده است و تنها به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی امروز (چهارشنبه) تاکید کرد که تصمیم الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی لغو نشده است و تنها برای تصمیم گیری در این خصوص به حالت تعلیق درآمده است.

او در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: اعمال حاکمیت اسرائیل بر مناطقی از کرانه باختری لغو نشده است و اسرائیل متعهد شده است که این تصمیم را به تعویق بیاندازد، اما تعهدی نداده است که در آینده اقدامی در این راستا انجام ندهد.

فریدمن افزود: در سخنان خود گفته ایم که اعمال حاکمیت تل آویو به تعویق خواهد افتاد و این به معنای لغو شدن آن نیست بلکه به معنای متوقف شدن آن در حال حاضر است و به مدت یک سال یا بیشتر است، اما لغو نشده است.

او در واکنش به امضای توافقنامه صلح و عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین گفت: هم اکنون با اسرائیل توافق شده است که از همه روش‌ها برای گسترش حضور دیپلماتیک خود در منطقه استفاده کند و این به معنای عادی سازی روابط با کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و تلاش برای انتقال سفارت‌ها به قدس است.

این درحالی است که امارات متحده عربی وقتی مدعی شد تصمیم گرفته است روابط خود با رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی را عادی کند در واقع تلاش برای لغو الحاق بخش‌های دیگری از کرانه باختری به اراضی اشغالی است و این توافقنامه به نفع فلسطینیان است و صلح و امنیت و شکوفایی را برای منطقه به ارمغان می‌آورد.

بر اساس طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، ۳۰ درصد از مناطق کرانه باختری به صورت یکباره با در چند مرحله به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد و محدوده مورد نظر در این توافق مسئله‌ای است که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر آن اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار