افزایش ظرفیت تولید ماسک سه لایه بهداشتی از ۳ به ۵ میلیون در روز

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با افزایش تعداد دستگاه‌های تولید ماسک، ظرفیت تولید ماسک سه‌لایه بهداشتی در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزایش یافت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز در مراسمی با حضور سید مصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و حسینی‌فر مدیرعامل شرکت پارس سلامت نانو در اشتهارد، فاز توسعه‌ای کارخانه تولید ماسک سه‌ لایه و نانوی ستاد افتتاح و راه‌اندازی شد.

سید مصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حاشیه این مراسم گفت: با افزایش تعداد دستگاه‌های تولید ماسک از ۲۱ به ۴۸ دستگاه، ظرفیت تولید ماسک سه‌لایه بهداشتی در این مجموعه از ۳ میلیون به ۵ میلیون ماسک در روز افزایش یافت.

وی افزود: هم‌اکنون در این کارخانه روزانه ۴ میلیون انواع ماسک تولید می‌شود که طی دو هفته آینده به ۵ میلیون خواهد رسید.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای کیفیت، ابراز داشت: توانستیم کیفیت تولید ماسک را از N۹۵ به N۹۹ افزایش دهیم و آمادگی داریم به هر میزانی که بخش‌های درمانی و پزشکی و جامعه سلامت نیاز داشته باشند، برای آن‌ها تولید و عرضه کنیم.

سیدهاشمی با اشاره به دستور اخیر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: به دستور دکتر مخبر و با توجه به شیوع موج سوم کرونا، به جهت دسترسی آسان و ارزان‌تر مردم به اقلام بهداشتی، قیمت ماسک تولیدی ستاد را از امروز به هر عدد ۱۰۰۰ تومان کاهش دادیم.

وی تأکید کرد: مردم در همه استان‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت hastinja.ir، مستقیما اقدام به خرید ماسک و محلول ضدعفونی کننده باقیمت ارزان از ستاد کنند و آن‌ها را در مراکز معرفی‌ شده تحویل بگیرند.

سیدهاشمی درخصوص خصوصیات فاز جدید توسعه‌ای کارخانه پارس سلامت نانو گفت: فضای این کارخانه از ۱۸۰۰ متر به ۷۰۰۰ متر افزایش یافته و هم اکنون این مجموعه برای بیش از ۲۰۰۰ نفر شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی به تولید ماسک مخصوص کودکان در این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری برخی از کلاس‌های مدارس به صورت حضوری، از هفته آینده ماسک دانش‌آموزی تولید شده در کارخانه ستاد را هم وارد بازار خواهیم کرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تصریح کرد: هم‌ اکنون ۵ نوع ماسک شامل ماسک سه‌لایه معمولی، نانو، n۹۵، n۹۹ و کودک در مجموعه ستاد تولید می‌شود و تاهر زمان که مردم نیاز داشته باشند برای مقابله با ویروس کرونا به عرضه اقلام بهداشتی در کشور ادامه خواهیم داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار