در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش ۵۰ درصدی بارش در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: مدل‌های اقلیمی‌نشان می‌دهد که بارش در مناطق غرب کشور ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش در فصل پاییز اظهار کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش در سه ماهه فصل پاییز، کمتر از نرمال خواهد بود و با رسیدن به انتهای فصل پاییز و اوایل زمستان روند به شرایط عادی باز می‌گردد.

استمرار خشکسالی در فصل پاییز

او افزود: اگرچه در فصل زمستان شرایط بارندگی به حالت نرمال باز می‌گردد، اما هم اکنون نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت که آیا کمبود بارش جبران می‌شود یا خیر؟

وظیفه با اشاره به اینکه شدت و صعف آنامولی و بی هنجاری در تمامی مدل‌های اقلیمی یکسان نیست، بیان کرد: در مجموع میزان بارش کمتر از نرمال پیش بینی شده است و به طور کلی کمبود بارش در اوایل پاییز در استان‌های شمال غرب و غرب قابل توجه است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز خشکسالی کشور با بیان اینکه بارش‌ها و خشکسالی در کشاورزی نقش بسزایی دارند، گفت: تعریف‌های مختلفی برای خشکسالی وجود دارد، اما به طور کلی هر سالی که بارندگی کم باشد، خشکسالی هواشناسی خواهیم داشت.

به گفته او، با وجود خشکسالی هواشناسی، خشکسالی کشاورزی رخ خواهد داد به طوری که به گیاهان آب کمتری می‌رسد.

رئیس مرکز خشکسالی در پایان با بیان اینکه بعد از خشکسالی هواشناسی دچار خشکسالی کشاورزی می‌شویم، تصریح کرد: با استمرار کاهش بارندگی‌ها و تاثیر پذیری رودخانه‌ها از این شرایط، خشکسالی هیدرولوژی حادث می‌شود که با جبران بارش‌ها در فصل زمستان، اثر خشکسالی هیدورلوژی ضعیف‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار