جلیلی: مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور امسال برگزار نخواهد شد

مسئول کمیته مسابقات و لیگ وزنه برداری گفت: مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور امسال برگزار نخواهد شد و برای اینکه ورزشکاران دلسرد نشوند تعداد تیم‌های حاضر در لیگ را افزایش داده ایم.

محسن جلیلی مسئول کمیته مسابقات و لیگ وزنه برداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد افزایش تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ برتر نسبت به سال گذشته اظهار داشت: با اینکه امسال شیوع ویروس کرونا کار را سخت کرده است اما خوشبختانه تیم‌های حاضر در لیگ وزنه برداری بیشتر شده است. بیش از یک ماه با باشگاه‌ها رایزنی کردیم تا بتوانیم تیم‌های حاضر در مسابقات را بیشتر کنیم، چون با توجه به شرایط ویژه‌ای که امسال به وجود آماده است برگزاری مسابقات قهرمانی کشور امکان پذیر نخواهد بود. به همین علت تلاش کرده ایم وزنه برداران بیشتری در مسابقات داشته باشیم تا آن‌ها از مسابقات دور نباشند و بتوانند شرایط آمادگی خود را حفظ کنند. در رایزنی که با تیم‌ها داشتیم در قسمتی موفق بودیم، اما تیمی به مانند بازار بزرگ که در دوره‌ی قبلی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد را در فصل جدید رقابت‌ها نخواهیم داشت. در طرف مقابل موفق شدیم باشگاه فولاد خوزستان که فقط در فوتبال فعال بود را وارد مسابقات وزنه برداری کنیم.

در متقاعد کردن باشگاه بازار بزرگ موفق نبودیم

او در مورد حضور نداشتن تیم بازار بزرگ در رقابت‌های لیگ وزنه برداری گفت: مدیریت باشگاه ها با توجه به خواسته‌هایی که دارند تصمیم می‌گیرند که در مسابقات حضور داشته باشند یا خیر. ما پیگیر ماندن این تیم بودیم، چون باشگاه بازار بزرگ بسیاری از قهرمانانمان را حمایت می‌کرد و برای ما ارزشمند بود. تلاشمان را کردیم، اما در متقاعد کردن مدیران این باشگاه موفق نبودیم و باشگاه تصمیمش این بود که امسال در لیگ وزنه برداری حضور نداشته باشد.

در مرحله اول لیگ امسال جام قهرمان سال قبل را تحویل می‌دهیم

جلیلی در مورد مراسم اهدای جام به تیم قهرمان سال گذشته بیان کرد: سال گذشته لیگ وزنه برداری قرار بود که در ۴ مرحله انجام شود. هفته‌ی چهارم به علت شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و مسابقات ناتمام ماند و نتایج هفته سوم به عنوان نتایج نهایی اعلام کردیم. شرایط به گونه‌ای بود که حتی نمی‌توانستیم نفراتی را دعوت کنیم و جام را به تیم قهرمان بدهیم. با خود باشگاه بازار بزرگ رایزنی کردیم که اگر قرار است خودشان درون باشگاه به مناسبت قهرمانی شان برنامه‌ای برگزار کنند ما نیز در کنار این مراسم جام قهرمانی را به آن‌ها بدهیم. ۲ ماه را به علت اینکه منتظر هماهنگی‌های باشگاه بازاربزرگ بودیم از دست دادیم. قصد نداشتیم به باشگاه قهرمان بگوییم یک نماینده بفرستند تا جام را به او تحویل دهیم و می‌خواستیم در طی یک مراسم این اتفاق رخ دهد. اگر تا آغاز لیگ جدید مراسمی برگزار نشود در مرحله اول لیگ امسال این کار را خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


برای برگزاری مسابقات شیوه نامه‌ بهداشتی تنظیم کرده ایم که تائید شد

او در مورد برگزاری لیگ امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: دید جامعه نسبت به کرونا تغییر کرده است. در ابتدای شیوع ویروس کرونا مدارس و حتی بعضی از ادارات تعطیل شدند، اما حال دیگر شرایط به گونه‌ای شده است که باید کرونا را بپذیریم و در کنار آن زندگی کنیم. در رشته‌های ورزشی دیگر به مانند فوتبال رقابت‌ها آغاز شده است و وزنه برداری نیز رشته‌ای است که اگر مسابقات آن برگزار نشود شرایط تمرینات دشوار می‌شود و ورزشکاران دلسرد می‌شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مسابقات در قالبی قرار دهیم که بتوانیم برگزار کنیم. شیوه نامه‌های بهداشتی لازم برای آغاز مسابقات تنظیم شد و موفق شدیم تائید فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت را نیز بگیریم.

پیش از آغاز مسابقات از ورزشکاران تست کرونا گرفته می‌شود

جلیلی در مورد چگونگی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی تصریح کرد: تا آنجایی که امکان دارد باید تماس بین ورزشکاران را کم کنیم و ارتباطاشان را محدود کنیم. یکی از مشکلات اصلی ما این بود که تعدد نفرات را درون سالن گرم داشتیم. پیش از آغاز مسابقات از ورزشکاران تست کرونا گرفته می‌شود. در این شیوه نامه همه چیز مشخص شده است حتی تعداد خبرنگارانی که در محل برگزاری مسابقات حضور دارند. مسابقات بدون تماشاچی خواهد بود و دسته به دسته رقابت‌ها برگزارمی شود و فقط ورزشکاران دسته‌ای که مسابقاتشان در حال برگزاری است درون سالن مسابقه حضور دارند. تا جایی که امکانش بوده تعداد نفرات را در سالن مسابقات کاهش داده ایم و فاصله‌ها را بیشتر کرده ایم.

خوزستان امکانات خوبی برای برگزاری مسابقات وزنه برداری دارد

او درمورد مکان برگزاری لیگ وزنه برداری گفت: لیگ بزرگسالان و جوانان به شکل مجزا خواهد بود و دور رفت مسابقات در استان خوزستان برگزار خواهد شد. سال گذشته لیگ بزرگسالان ۴ مرحله بود و لیگ جوانان ۳ مرحله که امسال تعدادش را کاهش دادیم. دلیل انتخاب خوزستان برای دور رفت این بود که در حین برگزاری مسابقات اردوی تیم ملی مان در تهران برگزار می‌شود که یکی از شرایطش قرنطینه بودن اردو است. اگر مسابقات را در تهران برگزار می‌کردیم شرایط قرنطینه بهم می‌خورد. ما ۳ تیم خوزستانی در لیگ داریم و در این استان نیز امکانات خوبی برای برگزاری لیگ وجود دارد، به همین علت انتخاب ما برای دور رفت مسابقات استان خوزستان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار