هیئت ورزش های کارگری مکمل هیئت های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مجموعه هیئت ورزش های کارگری باید در زمینه آموزش، برگزاری مسابقات و حضور در رقابت ها برای دیگر هیئت های ورزشی نقش مکمل را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های کارگری استان کرمان که با حضور بیژن خراسانی نایب رییس فدراسیون کارگری، سلیمانی معاون اجتماعی مدیرکل اداره کار و رفاه اجتماعی استان، روسای هیئت‌های کارگری استان و اعضا برگزار شد، مجموعه ورزش کارگری را به علت تعدد انجمن‌هایی که در زیرمجموعه خود دارد، دارای گستردگی بسیار خاصی عنوان کرد و گفت: همین ویژگی، این هیئت را نسبت به بسیاری از هیئت‌های استان متفاوت کرده است.

او افزود: در مجموعه فدراسیون‌های ورزشی، سه فدراسیون هستند که شرایط انتخاباتشان نسبت به سایر فدراسیون‌ها متفاوت و خاص است که یکی از آنها، فدراسیون ورزش‌های گارگری است.

پاریزی سطح تعامل این هیئت با ورزش و جوانان استان کرمان را در دوره گذشته بسیار خوب و نزدیک اعلام کرد و بیان داشت: تعطیلی مسابقات را در این هیئت حتی در زمان شیوع کرونا نیز نداشته ایم.

او تصریح کرد: شیوع کرونا در خیلی از هیئت‌های ورزشی، من جمله ورزش‌های کارگری سعی کرد از این فضایی که پیش آمده و این دغدغه، نگرانی و تأخیری که بود، یک فرصت مناسب را بسازد و ایجاد کند و مسابقاتش را به صورت مجازی برگزار کند، که بابت این مسئله هم من تشکر می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مجموعه هیئت ورزش‌های کارگری باید در زمینه آموزش، برگزاری مسابقات و حضور در رقابت‌ها برای دیگر هیئت‌های ورزشی نقش مکمل را داشته باشد.

پاریزی افزود: هیئت‌های ورزشی نباید احساس کنند که این کار دخالت در کار آنهاست، بلکه این مسئله باید برای مجموعه هیئت‌ها مدنظر قرار بگیرد که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر در استانی که به دلیل شرایطش (وضعیت صنایع و گسترده گی حوزه) نسبت به سایر استان‌های کشور متفاوت است، می‌توانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

او در بخش دیگری از سخنانش، اصحاب رسانه را یاران صدیقِ ورزش و جوانان عنوان و تصریح کرد: در بحث کمک به ارتقاء ورزش استان، خیلی از دغدعه‌ها و حاشیه‌های ورزش را این دوستان با پوشش مناسب و کمک به مرتفع شدن مسائل به انجام می‌رسانند که همین جا از آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.

پاریزی از اصحاب رسانه خواست: دقت داشته باشند تا علاوه بر تفکیک مناسب، کمک کنند تا تعامل بین همه ایجاد شود که این هم افزایی بتوانند سبب ارتقاء وضعیت ورزش استان در ابعاد مختلف شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه مجموعه صنایع وظیفه اصلی شان ورزش نیست و بیشتر وظیفه تولید را بر عهده دارند، گفت: این مجموعه ها، کار در حوزه ورزش را به عنوان مسئولیت اجتماعی شان برعهده دارند.

پاریزی افزود: چیزی که مسئله و دغدعه است و باید مدنظر دوستان قرار گیرد، این است، دقت نظر باشد که این مجموعه بتواند به ارتقاء سطح شادابی و نشاط بین مجموعه کارگری استان کمک کند که این خودش اولویت اول صنایع است و ما امیدواریم این دقت نیز صورت گیرد تا از فلسفه وجودی و کاری خودمان فاصله نگیریم.

او تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم رضایتمندی بین جامعه ورزش و جامعه مخاطب حاصل شود، باید در تمام قسمت‌هایی که فعالیت می‌کنیم در حوزه توسعه ورزش، توازن و عدالت را به صورت مناسب و مطلوب در بین همه‌ی بخش‌ها رعایت کنیم.

پاریزی با بیان اینکه مجموعه صنایع و بنگاه‌های اقتصادی تا به امروز در زمینه‌ی مشارکت برای توسعه زیرساخت‌های ورزش استان خوب عمل کرده اند، بیان داشت: ما در شهر‌هایی که ذینفع بوده اند، اقدامات خوبی را شاهد بوده ایم، اما باید این گستردگی در سطح استان باشد، که بتوانیم این عدالت و بالانس را در سطح استان داشته باشیم.

او گفت: در خود مجموعه‌ها باید این دقت را داشته باشیم که این توازن بتواند با خدمات مناسب به حوزه کارکنان و خانواده هایشان هم با نگاه به استعداد پروری در خانواده‌های پرسنل و هم تقویت بنیه پایه تیم‌های باشگاهیشان ملاک عمل باشد.

پاریزی افزود: باشگاه‌های ورزشی و صنایع باید در رقابت‌هایی که در حوزه قهرمانی شرکت می‌کنند، به این توجه داشته باشند، به همان اندازه‌ای که در رقابت‌ها به دنبال جایگاه هستند، همین قدر هم ظرفیت بومی استان مورد توجه قرار گیرد، که این هزینه‌هایی که انجام می‌شود، به دلیل احساس بی عدالتی، نارضایتی را در بین جوامع به وجود نیاورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: سطح تعاملی که در این مجموعه وجود دارد و ارتباط تنگاتنگی که بین مسئولین انجمن‌ها و هیئت‌های ورزشی وجود دارد، توانسته استان کرمان را در حدی متفاوت کند که ما امروز در سطح رقابت‌های حرفه‌ای ورزش ۳۹ تیم ورزشی را در لیگ برتر داشته باشیم.

پاریزی بیان داشت: این‌ها ظرفیت‌های استان کرمان است، این در حالیست که امروز خیلی از استان‌های کشور برای حضور در رقابت‌های کشوری در لیگ‌های مختلف مشکلات حداقل‌ها را دارند که غنی بودن استان کرمان این فرصت را داده تا بستر برای جوانان مستعد ما فراهم باشد و جا دارد از مدیرانی که در این سطح زحمت می‌کشند، تشکر کنیم.

او به درخشش معلولان کرمانی اشاره کرد و گفت: سعید افروز و اکبر احمدی، ورزشکاران معلول کرمانی امروز رکورد ورودی پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو را کسب کردند که امیدواریم شاهد کسب سکو هم از این عزیزان باشیم.

پاریزی افزود: تلاش استان در حوزه قهرمانی باید به سمتی برود که در کنار قهرمان پروری‌ها و استعدادهایمان در پارالمپیک، کسب سهمیه المپیک را هم با تعاملی که وجود دارد و نگاه مجموعه صنایع و باشگاه‌های صنعتی در حمایت از ورزشکاران بومی، رشته‌های انفرادی و هدفمند شدن بودجه‌هایی که در اختیارشان است، داشته باشیم.

در پایان این مجمع، مسعود نخعی با کسب ۲۲ رای از مجموع آرا، برای ۴ سال دیگر مجدداً به عنوان رییس هیئت ورزش‌های کارگری استان کرمان انتخاب شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار