قیمت تخم مرغ در مغازه ها دو برابر نرخ مصوب!/چرا وعده وزیر جهاد محقق نشد؟

بسیاری از مسئولان بر این باورند که بخش اعظم نهاده ها از بازار آزاد تامین می شود که با این وجود امکان کاهش قیمت تخم مرغ و تحقق وعده وزیر جهاد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طی هفته های اخیر بازار گرانی کالاها داغ شده و قیمت اقلام اصلی سبد خانوار روند افزایشی به خودگرفته است که هریک از مسئولان دلایلی برای این گرانی ها مطرح می کنند.

در این میان قیمت تخم مرغ همانند سایر محصولات پروتئینی از قافله گرانی ها عقب نمانده است و در مغازه های سطح شهر به شانه ای بالای ۴۰ هزارتومان رسیده است که تلاش اخیر مسئولان برای کاهش قیمت ها بی نتیجه مانده است.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که با وجود تامین بخش عمده نهاده های مورد نیاز از بازار آزاد، امکان عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب وجود ندارد و به عبارت دیگر کاهش قیمت با وعده مسئولان اتفاق نمی افتد و با استمرار اشفتگی بازار نهاده ها، قیمت تخم مرغ بالاتر هم می رود.

طی روزهای اخیر مدیر عامل پشتیبانی امور دام از آغاز توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در کشور خبر داد و گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرغ تخم گذار با همکاری یکدیگر مقرر شد که نسبت به توزیع گسترده تخم مرغ با قیمت مصوب در سازمان‌های میادین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کارخانجات و مصارف عمده تخم مرغ اقدام کنند.

با وجود اذعان‌مسئول پشتیبانی امور دام، قیمت تخم مرغ در فروشگاه ها همچنان بالاست که برای جزئیات بیشتر این گرانی ها و علت عدم توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم:

شکل‌های مختلف عرضه علت اصلی گرانی تخم مرغ در خرده فروشی

رضا ترکاشوند مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار تخم مرغ را متعادل دانست و گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ درب مرغداری در محدوده نرخ مصوب است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون بخشی از نیاز مرغداران تخم‌گذار از طریق سامانه بازارگاه بارگذاری شده است که با استمرار روند توزیع نهاده، مرغداران مشکل خاصی در تامین نخواهند داشت.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۲ هزار تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.

ترکاشوند با انتقاد از نوسان قیمت تخم مرغ در خرده فروشی‌ها بیان کرد: در میادین میوه و تره بار، تخم مرغ به شکل گسترده در حال عرضه است، اما در بازار خرده فروشی به سبب توزیع با شکل‌های مختلف اعم از شانه‌ای یا دانه ای، قیمت به ثبات نرسیده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه اختلاف قیمت تخم مرغ از میادین تا بازار طبیعی است، گفت: با توجه به تامین نهاده از طریق سامانه بازارگاه، بازار تخم مرغ طی چند روز آینده به تعادل می‌رسد و مشکل خاصی را در بازار متصور نیستیم.

این مقام‌مسئول با اشاره به دلایل ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ بیان کرد: در حال حاضر صادرات به معنای واقعی متوقف نیست و تنها وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که صادرات بدون مجوز این وزارتخانه نباشد.

به گفته وی، طی ۲ هفته اخیر مجوزی برای صادرات انجام نشده است چرا که بازار داخل به سبب صدور مجوز‌های بی رویه بدون هماهنگی دچار التهاباتی شده است و حال باید مذاکراتی را در این خصوص انجام دهیم تا توقف صادرات منجر به از دست رفتن بازار‌های هدف نشود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران‌میهن با بیان اینکه کمبود نهاده‌های دامی در کاهش بازدهی تولید تاثیر بسزایی داشت، گفت: طی ۲ تا ۳ ماه قبل، نهاده به شکل مناسب در اختیار مرغدار قرار نگرفت که تمامی این عوامل بر جیره غذایی و راندمان تولید اثر گذاشت چرا که مرغداران مجبور به استفاده از نهاده‌های جایگزین شدند.

ترکاشوند ادامه داد: بنابر توافق صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی قرار است که مجموع جیره غذایی واحد‌ها در اختیار مرغداران قرار بگیرد که در صورت تحقق این امر، مشکلات در آینده کمتر خواهد شد.

قیمت تخم مرغ با وعده کاهش نمی‌یابد/ نرخ تمام شده هر کیلو تخم مرغ ۱۵ هزار تومان

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ ۱۵ هزار تومان است.

وی درباره اینکه آیا وعده‌های مسئولان برای کاهش قیمت تخم مرغ از طریق تأمین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان به سرانجام رسید، افزود: کاهش قیمت تخم مرغ با وعده محقق نمی‌شود.

نبی پور ادامه داد: اگر نهاده‌های مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب تأمین نشود، قیمت هر کیلو تخم مرغ به ٢٠ هزار تومان هم می‌رسد چرا که تولیدکنندگان در تأمین نهاده عاجز شده‌اند و به ناچار مرغ‌ها را به کشتارگاه میفرستند.

این مقام مسئول  درباره تاثیر توزیع تخم مرغ بر تنظیم بازار گفت: برای توزیع، تخم مرغ را باید از مرغدار بگیرند وقتی تولیدکننده قادر به تولید و عرضه با قیمت‌های مورد نظر آن‌ها نباشد، چگونه می‌خواهند توزیع انجام دهند؟ ممکن است چند بار به صورت دستوری و زوری این کار را انجام دهند، اما سرانجام خوبی نخواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به کمبود ذخایر نهاده‌های دامی بیان کرد: مسئولان اذعان می‌کنند که نهاده در انبار‌ها موجود است که در صورت ذخایر کافی انتظار می‌رود شرایط تولید دچار چالش نشود.

این مقام مسئول با انتقاد از عرضه تخم مرغ با نرخ بالا در خرده فروشی‌ها گفت: متوسط قیمت هر شانه ۲ کیلویی تخم مرغ درب مرغداری ۲۸ هزار تومان است که متاسفانه در خرده فروشی‌ها شانه یک کیلو و ۶۰۰ گرمی با نرخ ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود که تعزیرات به جای نظارت بر واحد‌های مرغداری بر مغازه‌ها باید نظارت کنند چرا که مرغداران کمتر از قیمت تمام شده اقدام به عرضه می‌کنند.

انحصار در واردات نهاده های دامی علت اصلی گرانی تخم مرغ/ راهکار تعادل قیمت تخم مرغ چیست؟

رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با انتقاد از جهش چشمگیر قیمت نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: علی رغم آنکه نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما در بازار آزاد با نرخ بالای ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود که اختلاف چندبرابری قیمت در نرخ تمام شده مرغ و تخم مرغ تاثیر بسزایی دارد.
وی افزود: بار‌ها به وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده ایم که اگر نهاده با نرخ مصوب در اختیار مرغداران قرار نگیرد، بدون تردید قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش می‌یابد که این امر اقشار کارمند و کارگر را در تامین مایحتاج خود دچار مشکل می‌کند.

نوروزی با اشاره به راهکار کنترل قیمت تخم‌مرغ در بازار بیان کرد: اگر دولت و وزارت صمت در تخصیص ارز دقت نظر به خرج دهند، محصولات پروتئینی نظیر مرغ و تخم مرغ با نرخ مصوب دولتی به دست مردم می‌رسد.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان انحصار در واردات نهاده‌های دامی را یکی دیگر از دلایل گرانی تخم مرغ دانست و گفت: تا زمانیکه واردات نهاده‌های دامی توسط ۲ نفر انجام شود و به عبارت دیگر انحصار در واردات وجود داشته باشد، بازار تخم مرغ دچار التهاب خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
به قول ستاری به جای صادرات پیاز و گوجه و خیار و تخم مرغ یه خرده مواد دانش بنیان صادر کنید و فشار بر گرده مردم نیاورد اینقدر لعن و نفرین برای خود و خانواده خود نخرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد زاده
۱۸:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ ، کشتار مرغهای تخمگذار جوان در چند ماه گذشته است !!!
در آن زمان وقتیکه قیمت تخم مرغ سقوط کرد ، مرغداران در مقابل هزینه های سرسام آور ، قادر به نگهداری گله های خود نبودند و آنها را در عین تولید بالا ، به کشتار گاه فرستادند!!!!!!
نتیجه این شد که امروز با کمبود نسبی تولید مواجه شده ایم !!!
و این هم راهکارهای خودش را دارد تا تولید مجددا" متعادل گردد !!!
اما به نظر میرسد ، برنامه‌ریزی وجود ندارد !! و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
هزاروعده خوبان یکی وفانکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
این ها که توبازارمیدن 1500که تخم مرغ نیست تخم یاکریمه.منتها رنگشون عوض شده
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۶:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تخم مرغ بله سر به فلک کشیده ..... میشه یه خبر هم از قیمت افتضاح خودرو تهیه کنید ....پراید شده ۱۲۰ میلیون ....

اصلا مسئولان واقعا میدونن گرانی چجور داره بیداد میکنه .....
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کشوری که دان مرغش غذای ماهیش تخم ماهیش از فرانسه و هلند و ... میاد و دلارش میشه 12 تومن مگر میشه روی مواد غذاییش اثر نکنه این بازیها حد اقل تا پایان رای گیری امریکا ادامه دارد اگر بایدن بشه باز منتظر میمانند تا رفتار او را ببینند و اگر ترامپ بشه احتمال زیاد زانو زدن خود را اعلام میکنند زیرا هم اکنون کل کشور در تداوم زانو زدن بسر میبرد دولی کسانی که به بایدن دل خوش کردن خیلی ........
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۶:۲۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کدوم وعده محقق شده که این بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
این که تخم مرغه اگر تخم مرغ شترمرغ بود چکار میکردیم از اول گفتن سطان سکه دوم سطان قیل سطان دلار وحال سطان تخم مرغ کجاه که اعدامش کنیدم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
بخدا شرم اوره . کشوری که 9 درصد ثروت جهان در آن است اینچنین افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
این رو هم بفرمایید که هیچ کشوری توی دنیا مثل ایران وجود نداره که چهل ودو سال تحریم باشه و اینهمه مشکلات براش درست کنند ، اونوقت بتواند روی پای خودش بایستد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تخم مرغ .مرغ.مسکن . خودرو بابا هیچ کدوم از اینها به زور حل نمیشه تا زمانی که ارزش پول ملی تقویت نشه هیچکدام از مشکلات قابل حل نیس
چرا تکلیف مردم رو روشن نمیکنن اگه قراره کشور با دلار اداره بشه خوب حقوق و دستمزد رو هم به دلار و قیمت جهانی بدین خلاص اگه نمیتونین یا نمیخواین استعفا بدین به سلامت اگه نه دیگه صبر مردم داره تموم میشه خود مردم میندازنتون بیرون این همه خوردین بردین بسه دلمون به نمایندگان خوش بود که با یه دنا و ۳۰۰ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
فقط حرف بیخود میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
مگرفقط تخم مرغ چندبرابرشده، همه ی زندگی مردم هزار برابر شده!؟! همه چیز ازکنترل خارج شده!؟؟ معلوم نیست این دولت چه نقشه ایی برای مردم کشیده!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Ahmad
۱۴:۳۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
این یعنی عدم توانایی سازمانهای بازرسی و نظارتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام وزارت جهاد کشتار جمعی بابا اینها به جهار ملیون جوجه رحم نکردند حد اقل به جهار ملیون تخم مرغ هم رحم نکرذنذ برای گرانی جه انتطاراتی از جهاد کشتار جمعی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرامسئولین حرفی میزنندپاش محکم نمیایستند بایدباگران فروش ها محکم برخوردکردهمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کدوم مسئول مسئولی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
آخه یه تخم مرغ رو نمیتونید مدیریت کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا حیدری سیستانی
۱۳:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کدام وعده عملی شده که این دومی باشد؟؟؟؟ آقا جان بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
سکه
۱۵:۱۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
وعده رفاه مسولین و مرتبطین شان عملی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
هیچ کدوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تخم مرغ یک شانه از مغازه خریدم ۴۵ هزار تومان.کجا ارزون میدن ادرس بدید بیام از اونجا بخرم
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۳:۰۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
همش تقصیر این شنبه هستش همش میگن از شنبه
اگه میشه شنبه رو از روزهای هفته حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
سکه
۱۵:۱۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
شنبه تقصیر نداره مقصر مامردمیم که هی چیز هایی در شبانه روز میخوریم مردم دنیا هیچی نمیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دنیا تو تورم منفی هستن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کم کم تخم مرغ هم مثل خودرو میزارند تو نوبت قرعه کشی علی برکت لله
Iran (Islamic Republic of)
سکه
۱۵:۰۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
علاوه بر ارزوی کباب قرمز و املت حالا ارزوی فلافل هم اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
*
۱۵:۱۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
عامو دس خوش .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۳۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
نگران نباشید از این وعدهای توخالی زیاد می دن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
قبل از دخالت دولت قیمت تخم مرغ هر کیلو 9هزار تومان بود کسی هم نمیخرید دولت بفکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
علی برکت ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
از این به بعد باید با مرغها با اجترام برخورد بشه اگه همینم نزارن دیگه هیچی بقول آقای وزیر گرونی چیه برو خدا رو شکر کن که اجناس هست
Iran (Islamic Republic of)
كارگر
۱۲:۰۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
بابا خسته شده ايم
سامانه 124 يك قيمت مي زنه
مغازه دار يك قيمت ديگر برويد فكر نان باشيد كه خربزه آب خوشا به حال روستايي نشينان كه تخم مرغ سالم مي خورند


بابا اين تخم مرغ هم سر سفره ما ديگر نباشد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تخم مرغی که غذای خیلی از مردم بود آن هم به گرانی هاپیوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کدوم وعده این دولت عملی شد که این دومیش باشه
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۱۱:۵۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
مگه رئیس بزرگشون به وعده های تو خالی خودش عمل کرد که حالا وزیرش بکنه !!!!!!!!!!!! باید اسم این دولت رو میذاشتند دولت الکی امید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
۹۰ درصد از گرانی ها بعلت دلالی و آزاد بودن آنان برای انجام هر مانوری است و هیچ ربطی به تحریم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
تا زمانیکه واردات نهاده‌های دامی توسط ۲ نفر انجام شود و به عبارت دیگر انحصار در واردات وجود داشته باشد، بازار تخم مرغ دچار التهاب خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمد. ن. ک
۱۰:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرا وعده ی وزیر جهاد محقق نشد؟

کدوم مسئول رو دیدید که حرف راست بزنه و در راستای خدمت به مردم قدم برداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
واقعا که نمیدونم چی بگم مشکل مردم گرانیه سقوط ارزش پول ملی شما اینها رو درست کنید مرغها تخم ارزان قیمت میکنند من قول میدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چون فقط وعده هستش ، تا دل مردم خوش بشه که تخم مرغ ارزان شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
مردم ایران به کی پناه ببرن ازاین همه بی تدبیری وفلاکت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کسی قیمت مرغ وتخم مرغ تعیین میکنه که نهادهای دامی را به قیمت مصوب به دست مرغداری برسونه قیمت دان مرغ چند برابر افزایش میدید بعد میگید مرغ وتخم مرغ به این قیمت بفروش اقا قیمت تمام شده اش افزایش پیدا کرده به خدا یه مشت کارن شما باید با وارد کننده دان مرغ برخورد کنی نه با مرغدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
کدام .... به وعده مسئولین امید دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
این که وعده مسولین محقق نشده اصلا جای تعجب نداره اگر محقق میشد تعجب میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اقا دیروز من خود سی وشش هزار تومان خریدار اگر توان ندارند ول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اگر به مرغها سویا خالی هم بدین بازم کیلوی ۱۵ تومن تمام نمیشه یه مرغ روزی ۱۰۰گرم دون میخوره که اون ۱۰۰گرم طلا نیست پدر مردم در آوردین وزیرم دیگه تو این دولت حرفش خریدار نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرا وعده وزیر محقق نشد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
وزیر وعده داد از شنبه . هنوز شنبه نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دوباره گران شد! چرا هر چی رو میخوان درست کنند بدتر میکنند؟
از خبرنگاران جوان خواهشمندم که اینن نظرات مردم را به گوش مسئولین برسونن
که اگر گوش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
دولت تمام سعس و تلاش خودش رو انجام میده که مردم ناراضی بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
مردم ما ميدونن كه دولت هيچ كاري براي رفاه مردم بر نمي‌داره و فقط شعار ميده. هيچ اميدي هم به بهبود اوضاع ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
وریر جهاد کشاورزی گفتن که شنبه قیمت تخم مرغ به تعادل می رسد
اولا نگفتن کدوم شنبه
ثانیا نگفتن تعادل یعنی در حد چه قیمتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
خیلی واضح است که همه ی این گرانی ها، نقشه ایی بیش نیست که تمام مسؤلین دربرابر آن روزه ی سکوت گرفتند وفقط ازگرانی ها اظهار آگاهی می کنند!؟!؟ اگر غیر ازاین بود، حتما تاکنون جلو گرانی ها گرفته شده بود!!؟؟؟؟ وگرانی های حبابی بوجود نمی آمد!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اگه میخواید یکبار دیگه قیمت نون رو اضافه کنید و از وزنش هم کم کنید که دیگه مردم نون هم نتونن بخورن .
علی برکت..
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
با این مسئولینی که ما داریم به شانه ای صد هزار تومان هم میرسه اصلا نگران نباشید آب که از سر گذشت بیچاره شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرا محقق نشد؟ جدی میگین؟؟
کدوم وعده دولت محقق شد که ای محقق نشد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سکه
۱۴:۲۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرا بی انصاف نباش وعده جذب نقدینگی مردم درخودروسازی و خود تحریمی وبی امنیتی محقق شد
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اصلا تنها چیزی که نیست نظارت است متاسفانه چون نظارتی بر مغازه ها نیست هر مغازه ای هم ترفند و بهانه خاصی برای توجیه گران فروشی خود دارد. یکی می گوید هفته قبل اینقدر بود الان اینقدر شده یکی می گوید اینها تاریخ مصرف دارد یکی می گوید اینها بدون هورمون است یکی می گوید اینها امگا فلان دارد یکی می گوید اینها طبیعی است دقیقا .شده مثل بازار شام البته در اکثر اقلام و کالاها هم همینطور است حتی فروشگاهها هم مسابقه گرانی گذاشته اند قیمتها کلا با هفته قبلی فرق دارند.شده مثل صرافی ها قیمت روز و ساعت داستان ما شده ضرب المثل ( نان را به نرخ روز خوردن) .
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۸:۴۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
وزیری که در تلویزیون جلو چشمان تمام مردم ایران قولی دهد که اجرا نشود باید عذر خواهی واستفا ملت نباید چوب عدم مدیریت ایشان را بخورد
Germany
رضا مهدوی
۰۸:۳۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
چرا باید در شرایطی تحریمی همه کالاهای اساسی و مصرفی مردم گرون بشه دیگه این روزها همه برای گرانی مسابقه گذاشتن گرانی تا کجا میخواد ادامه پیدا کنه قشر ضعیف به شدت تحت فشارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
قیمت اجناس یکی یکی تعیین نمی شود متاثر از دیگر اجناس و نیز خدمات است. نمی توان فقط قیمت تخم مرغ را ثابت نگه داشت. بقیه اجناس هم هستند. اگر بخواهید در یک سوپر مارکت مثلا با 2000 قلم جنس مانع از تاثیر تورم بر قیمت تخم مرغ شوید باید برای هر کیلو تخم مرغ چند صدهزار تومان هم از جیب یارانه بدهی!. تورم را دولت ایجاد می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
فروشگاه رفاه شرینک شده 30 تایی 33000 تومان
Iran (Islamic Republic of)
دریاچه بختگان خشک
۰۷:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
بابا این مسولین چکار برای مردم کردن ک‌این دومیش باشه ک مردم دلخوش باشن
یه پیشنهاد مملکت دست مردم عادی باشه بهتر نیس
این این وزیر وزرا و دکترر مکترااا ک مدیرا ب خوشون بستن ک کاری ازشون بر نمیومده تاحالا
آخرین اخبار