یادواره ۲۳۵۰ شهید تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

یادواره ۲۳۵۰ شهید تیپ ۵۵ هوابرد با رونمایی از سردیس دوتن از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس با حضور امام جمعه شیراز برگزارشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در این یادواره، اظهار داشت: با توجه به نقشه این تیپ در جنگ تحمیلی شاهد هستیم که بیش از ۱۲ هزار جانباز و ایثارگر از ۵۵ شده است نشان دهنده این است که در هشت سال جنگ تحمیلی حضور موثری داشته و توانسته در جبهه‌های جنگ افتخارات زیادی را برای استان فارس است کند.

او در خصوص فرهنگ ایثار نیز تاکید کرد: از جمله وظایفی بر عهده یادگاران هشت سال جنگ تحمیلی و جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد شیراز است موضوع انتقال فرهنگ ایثار از طریق خانواده‌ها و خود این عزیزان است که بایستی تلاش خود را در راستای انتقال این فرهنگ به نسل‌های جدید انقلاب انجام دهند.

آیت‌الله دژکام یادآور شد: می‌توان گفت که جنگ تحمیلی امتحان الهی بود و نباید فراموش کنیم که تمامی انسان‌ها به ویژه مومنان در طول حیات خود مورد امتحان الهی قرار می‌گیرند و امید است با توجه به سیره اهل بیت و تعالیم اهل بیت بتوانیم در امتحان الهی پیروز شویم همانگونه که در جنگ تحمیلی نیز با تکیه بر سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار توانستیم بر دشمن بعثی پیروز شویم.

یادواره ۲۳۵۰ شهید تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: البته این موضوع نیز حائز اهمیت است که اعمال و رفتار انسان نیز مورد سنجش خداوند قرار می‌گیرد علاوه بر توجه به سیره معصومین بایستی روش‌های مختلفی را به کار ببندیم تا سیره ائمه اطهار را در زندگی خود پیاده کنیم.

سرهنگ بابک زرین کلاه فرمانده تیپ ۵۵ هوابرد هم، گفت: به پاس قدردانی و تکریم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران تلاش می‌کنیم تا این حرکت و این ایثارگری را به نسل جدید انتقال دهیم؛ و هدف از برگزاری این مراسم پاسداشت ۲۳۵۰ شهید، ۱۲۷۰۰ جانباز و ایثارگر و ۱۱۶۲ آزاده سرافراز تیپ ۵۵ هوابرد در دوران دفاع مقدس است و ارزش این را دارد که روزی در تقویم کشورمان بنام روز هوابرد ثبت شود.

امیر سرتیپ جهانشاهی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم، گفت: دفاع مقدس دفاع از حیثیت و ارزش‌های اسلامی و مرز‌های اعتقادی و ملی کشورمان بود؛ و طبق فرمایش مقام معظم رهبری گرچه جنگ تحمیلی جان تعدادی از عزیزان ما را گرفت، اما برای امروز و فردای ملت عزیزمان احساس عزت، استقلال، اعتماد بنفس، خودباوری و وحدت و انسجام ملی را بوجود آورد.

یادواره ۲۳۵۰ شهید تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

او عنوان کرد: دفاع مقدس برای ما هویت ملی، حیثیت، امنیت و آبرو را به ارمغان آورد. در هشت سال دفاع مقدس نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و نیرو‌های مردمی با وحدت و انسجام نگذاشتند صدام و صدامیان به اهداف خودشان برسند.

امیر سرتیپ جهانشاهی تاکید کرد: تیپ ۵۵ هوابرد به عنوان تیپ احتیاط و راهبردی نزاجا در زمان جنگ واقعاً افتخار آفرید و هرجا که نیرو به تقویت نیازداشت این تیپ حضور داشت و در بین تیپ‌های نیروی زمینی بیشترین شهید، جانباز و آزاده را دارد؛ و بنابه فرمایش مقام معظم رهبری این تیپ یکی از موثرترین یگان‌های دوران دفاع مقدس بود.

در پایان این مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزادگان سرافراز تیپ و رونمایی از سردیس دوتن از قهرمانان تیپ ۵۵ هوابرد، شهید سرلشکر محمدجواد عبدحق و سرهنگ جانباز رفیع غفاری معروف به شکارچی تانک بود که با حضور این جانباز سرافراز صورت پذیرفت.

یادواره ۲۳۵۰ شهید تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار