۱۵۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قزوین

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان قزوین از صدور ۲۷ موافقت اصولی ایجاد تاسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۳ میلیارد تومان از مهرماه پارسال تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: از مهرماه پارسال تا کنون،۲۷ موافقت اصولی برای دو هتل، سه هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر، هشت مجتمع گردشگری، چهار سفره‌خانه سنتی، هفت اقامتگاه بومگردی، یک واحد پذیرایی بین‌راهی و یک پارک طبیعت گردشگری روستایی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۳ میلیارد تومان صادر شده است.

به گفته خزائلی، ۱۴ فقره تسهیلات هم به مبلغ بیش از ۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های گردشگری اختصاص یافته است.

او اظهارکرد: همچنین در این مدت شش اقامتگاه بومگردی، یک هتل تک ستاره، یک مجتمع خدماتی- رفاهی و یک واحد پذیرایی بین‌راهی، یک هتل آپارتمان و فاز دوم یک مجتمع اقامتی – گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵بیش از میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۹۹ نفر به بهره‌‎برداری رسیده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به آمار اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از مهرماه سال گذشته تا کنون افزود: در این مدت ۲۵۶ هزار و ۴۸۰ گردشگر داخلی و ۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند و اقامت ۵۶ هزار و ۴۳۸ گردشگر داخلی و ۳۶۰۰ گردشگر خارجی نیز به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همچنین از تهیه کتاب راهنمای جاذبه‌های طبیعی استان خبر داد و گفت: در این اطلس که با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان تهیه شده، ۱۵۰ جاذبه طبیعی استان همراه با کیو آرکد، مسیر‌های گردشگری، نقشه گرافیکی مسیر‌ها و آثار طبیعی ثبتی استان برای آشنایی گردشگران معرفی شده است.

خزائلی یادآور شد: آموزش ۷۴۳ نفر از شاغلان حوزه گردشگری، انجام ۲۴۳۵ مورد بازدید نظارتی از تاسیسلات گردشگری و واگذاری منطقه نمونه گردشگری اوان به بخش خصوصی از دیگر اقدامات حوزه گردشگری استان طی یک سال گذشته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار